۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۸۱۳۸۵
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

هجرت حضرت عبدالعظیم سبب شد که امروز قطب فرهنگی شود

خبرگزاری رسا ـ ، امام جمعه موقت تهران هجرت را تحول، انقلاب، پالایش و غبارزدایی از روح و جان دانست و با اشاره به این که امامزاده‌ها(ع) این خصلت را دارند، اظهار داشت: هجرت حضرت عبدالعظیم(ع) به ری سبب شد که امروز ایشان قطب فرهنگی باشد.
درس اخلاق حجت الاسلام صديقي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز پنج شنبه سی و یکم مردادماه در مراسم گرامیداشت وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) در مصلای بزرگ ری، بالاترین امتیاز در قرآن را علمی که خداوند در قلب بنده‌اش قرار می دهد دانست و ابراز داشت: حضرت عبدالعظیم(ع) جرعه نوش دریای بی ساحل علم امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) بوده است.

وی به اهمیت مسأله هجرت اشاره کرد و با بیان این‌که حضرت عبدالعظیم(ع) از مهاجرین بودند، افزود: علاوه بر این‌که امام هادی(ع)، مرجعیت تقلید حضرت عبدالعظیم(ع) را برای مردم ری و ایران امضاء کرده بودند، وی الگوی عملی هم بود، بطوری‌که شب‌ها تا صبح به مناجات می‌پرداخت و روزها را دائم روزه‌دار بود و مخفیانه رتق و فتق امور شیعیان را انجام می داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی هجرت را تحول، انقلاب، پالایش و غبارزدایی از روح و جان دانست و با اشاره به این که امامزاده‌ها(ع) این خصلت را دارند، اظهار داشت: هجرت حضرت عبدالعظیم(ع) به ری سبب شد که امروز ایشان قطب فرهنگی باشد.

امام جمعه موقت تهران به حدیث ثقلین اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) تضمین بقاء دین و قرآنش را در تقارن قرآن با اهل‌بیت(ع) معرفی می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی مبنی بر این‌که اگر خدا پرده‌ها را کنار بزند همدیگر را دفن نمی‌کنید، افزود: نباید عیب‌جویی کنیم بلکه باید آبروداری و پرده‌پوشی کنیم و این درس بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) برحسب نقلی هر هفته دوبار حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) را زیارت می‌کردند./956/پ202/ص

ارسال نظرات