۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۸۱۳۸۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مسجد بهترین مکان برای کاهش آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، مساجد را کانون مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: پایگاه معنوی مسجد بهترین مکان برای کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در مراسم افتتاح پورتال مساجد استان در گرگان از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح و جسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد مساجد را کانون مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: پایگاه معنوی مسجد بهترین مکان برای کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

وی با اشاره به این که مساجد در شرایط جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان می توانند بهترین پایگاه برای تقویت ارزش های دینی در جامعه نقش آفرینی کنند، گفت: مسجد پایگاهی ارزشمند جهت تعالی و سازندگی جامعه دینی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید براین که مسجد به گروه و یا جریان خاصی تعلق ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی ها و شاخصه های مساجد این است که پایگاهی برای تقویت وحدت در جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که همه گروه ها و جریان ها می توانند در مسجد حضور یابند، ادامه داد: وحدت و همبستگی محوری ترین نقش مساجد در جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

وی همچنین به نقش مساجد در زندگی اجتماعی اشاره کرد و با بیان این که مسجد پایگاه مهمی در جلوگیری از فتنه  وآشوب ها است، خاطرنشان کرد: مسجد همواره پایگاهی امن برای امت اسلامی بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به جریان بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و با بیان این که انقلاب های مردمی در منطقه برگرفته از مساجد است، خاطرنشان کرد: تداوم جریان بیداری اسلامی نیز وابسته به نقش آفرینی مساجد است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: تشکیل هسته فرهنگی جوان در طرح های تابستانه، گفتمان ‎های دینی، ارائه مشاوره و برگزاری مسابقات قرآنی و حدیث بخشی از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات به منظور تقویت برنامه های دینی و فرهنگی مساجد بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که مسجد یک مجتمع فرهنگی و مرکز ثقل زندگی روزمره است یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای پیوند بیشتر جوانان با مسجد در دستور کار قرار گرفته است استفاده از این قشر در حوزه اجرایی برنامه‎های مسجد است و جوانان در این جایگاه برای مدیریت و جذب دوستان خود در برنامه‎های مسجد همکاری می‎کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که توطئه ها و تخریب هایی که علیه مسجد در سطح جهان اسلام از سوی دشمنان انجام می‎شود حکایت از نقش مؤثر این کانون در افکار عمومی دارد که بالندگی، رشد و شکوفایی را برای جامعه به همراه داشته است، ادامه داد: دشمنان معمولاً به اماکنی حمله می ‎کنند که برای مسلمانان تکیه‌گاه است و مسجد یکی از این اماکن است و دشمن می ‎خواهد این تکیه‌گاه را از مسلمانان بگیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به چگونگی استقبال مردم از مساجد گفت: باید بررسی کنیم که چه عواملی باعث می شود که مردم از یک مسجد استقبال کنند یا اینکه استقبال نکنند و البته برخی اوقات عواملی که در مسجد حضور دارند باعث می شوند که حضور مردم کمرنگ و پررنگ شود.

 

وی مسجد را جایگاه خداوند برای همه مردم دانست و یادآور شد: مسجد برای همه مردم است و جایگاه اخلاص و بندگی برای خداوند است و باید سعی شود در حفظ و نگه داری آن تلاش کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد همچنین در خصوص پرتال مساجد استان نیز گفت: این پورتال ویژه کاربران مساجد و اماکن متبرکه است که مساجد می توانند همه اطلاعات مساجد خود را در این پورتال قرار دهند.

 

وی ادامه داد: این پورتال همچنین در جهت فعال شدن مساجد در حوزه های فرهنگی است چرا که ما در حال حاضر از نظر تکنولوژی پیشرفت های زیادی کرده ایم و لازم است که در حوزه مساجد هم این کار فرهنگ سازی شوند تا همه مردم از اقدامات و فعالیت های مساجد با خبر شوند./950/پ202/ب

ارسال نظرات