۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۸۱۳۹۳
نماینده خبرگان رهبری:

آیت الله بنی فضل هیچ‎گاه به دنبال نان و نام نبود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: آیت الله بنی فضل که از سال 42 همراه با امام در مبارزه علیه رژیم ستمشاهی سختی‌های بسیاری را تحمل کرد، هیچگاه جلوتر از ولایت حرکت نکرد.
مرحوم آيت الله بني فضل

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل ترتیب یافت، به تشریح ابعاد شخصیتی آن عالم مجاهد پرداخت.


وی با بیان این‌که وجود مبارک آیت الله بنی فضل افتخاری برای جهان تشیع، ایران اسلامی و خطه عالم‌پرور آذربایجان محسوب می شد، اظهار داشت: آن عالم مجاهد از شاگردان مخلص امام راحل، مدافع حریم اسلام ناب و مروج رهبری امام امت و حضرت آیت الله خامنه‌ای بوده است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آیت الله بنی فضل پس از ارتحال امام خمینی(ره) نیز در خط ولایت فقیه ثابت قدم بود، خاطرنشان کرد: حضور ایشان به نمایندگی از مردم استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نشان از محبوبیت و مقبولیت ایشان نزد مردم منطقه داشت.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: بنده افتخار شاگردی در محضر ایشان را دارم و در سال 1385 که قرار شد به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری حضور یابم، خدمت ایشان رسیدم و کسب تکلیف کردم، آن مرحوم نیز با آغوش باز بنده را تشویق و حضورم را مؤثر تشخیص دادند.


وی یادآور شد: در جلسات مجلس خبرگان رهبری همواره دیگر اعضاء نسبت به مواضع و سخنان مرحوم آیت الله بنی فضل حساس بودند و به دنبال موضع‌گیری ایشان نسبت به حوادث، جریانات و موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... بودند، چنانکه در جریان اهانت یکی از روزنامه‌نگاران جمهوری آذربایجان به مقدسات دینی موضعی قاطع اتخاذ کردند.


این عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به یاد دارم آن زمانی که رافق تقی، یکی از روزنامه نگاران مزدور استکبار در جمهوری آذربایجان نسبت به مقدسات دینی بی احترامی کرد، مرحوم آیت الله بنی فضل در تبریز حکم محدورالدم وی را صادر کرد و خانه پدری خود را به عنوان جایزه برای قاتل آن مرتد قرار داد.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، مرحوم آیت الله بنی فضل را خادم مکتب اهل بیت عصمت و طهارت معرفی کرد و افزود: جلسات روضه ایشان در ایام مختلف از جمله محرم و صفر، ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان معروف بود و اغلب مردم و ارادتمندان در این جلسات حضور می یافتند.


وی با تأکید بر این‌که آیت الله بنی فضل هیچگاه به دنبال نان و نام نبود، خاطرنشان کرد: برخی از ارادتمندان ایشان که اصرار داشتند آیت الله بنی فضل رساله عملیه منتشر کند، می خواستند آن مرحوم را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، بدین صورت که اذعان می کردند ما مقلد شما هستیم، لطفا رساله‌ای چاپ کنید، اما آن مرحوم همه را به امام راحل و رهبری ارجاع می دادند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این‌که آیت الله بنی فضل ذوب در ولایت بود، تصریح کرد: آن عالم مجاهد که از سال 42 همراه و همگام با امام در مبارزه علیه رژیم ستمشاهی سختی‌های بسیاری را تحمل کرد، هیچگاه جلوتر از ولایت حرکت نکرد که این ویژگی می تواند الگویی برای همگان باشد./935/ت302/ب

ارسال نظرات