۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۳۹۴
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

جذب جوانان به مساجد نیازمند برنامه‌های محتوا‌محور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان محسوب می شوند، به شرطی که جایگاه اصلی خود را بازیابند.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته جهانی مساجد ترتیب یافت، اظهار داشت: مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان محسوب می شوند، به شرطی که جایگاه اصلی خود را بازیابند.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که مهم‌ترین روحانیان و ائمه جماعات مساحد باید جذب جوانان به فعالیت های مسجدی باشد، خاطرنشان کرد: باید با گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی در مساجد سطح بینش عقیدتی و بصیرتی جوانان مسجد را افزایش داد، ائمه جماعات در این عرصه نقش محوری بر عهده دارند.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به جایگاه مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی، تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در این اماکن امن الهی موجب توسعه و تقویت بنیه اعتقادی نسل آینده‌ساز جامعه می شود، البته باید توجه داشت که جذب جوانان به مساجد نیازمند برنامه های پرمحتوا و متناسب با نیاز آنان است.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با انتقاد از این‌که در برخی محلات کلانشهره
ا ارتباط نسل جوان با مساجد کمرنگ شده است، گفت: باید در خصوص این مشکل چاره‌اندیشی و برنامه ریزی کرد، اصل مسلم آنست که اگر مسجدی‌ها به ویژه روحانی امام جماعت به جوانان روی خوش نشان دهد، قطعا گرایش نسل جوان به مساجد گسترش خواهد یافت.


وی ادامه داد: اگر این مهم اتفاق نیفتد و امام جماعت مسجد نتواند به ارزش، جایگاه و انگیزه جوانان احترام قائل شود، به یقین آنان از مسجد گریزان خواهند بود، از این رو روحانیان باید با آراستگی معنوی و اخلاقی، جوانان را به حضور در مساجد ترغیب کرده و مانع گرایش آنان به مکتب های انحرافی غرب شوند.


حجت الاسلام انتظاری همچنین فعالیت‌های جنبی به‌روز و برنامه های جذاب فرهنگی را از دیگر عوامل گرایش جوانان به مساجد دانست و گفت: برای مقابله با توطئه های عقیدتی دشمنان، وظیفه داریم با شبهه شناسی، پاسخگوی نیاز معرفتی نسل آینده‌ساز، پویا و فرهیخته ایران اسلامی باشیم./935/ت303/س

ارسال نظرات