۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۴۳۸
در جمع اصحاب فرهنگ و هنر انجام شد:

اعطای حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جهانگیری

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس جمهور حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جمع اصحاب فرهنگ و هنر و بدون حضور وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم کرد.
فرهنگ و هنر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجت الاسلام دعایی رییس مؤسسه اطلاعات، امیرخانی رییس شورای عالی خانه هنرمندان، ایرج راد رییس خانه تئاتر، حمید رضا نوربخش رییس خانه موسقی، عصر روز پنجشنبه 31 مردادماه در تالار وحدت برگزار شد.
در این مراسم ابتدا چند آیات کلام الله مجید قرائت شد و سپس گروه سمفنیک تهران سرود ملی را به صورت زنده اجرا نمودند.
در ادامه این مراسم امیرخانی، رییس شورای عالی خانه هنرمندان به نکاتی حول مشکلات حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: مدت‌ها است که کلامی و گفتمانی در حد فرهنگ و هنر ایران اسلامی بر زبان بیامده است و در این زمان بسیار خرسند هستیم که از زبان رییس جمهور این چنین ادبیات دل نشینی را میشنویم.
وی ادامه داد: از فرهنگ و هنر ایران اسلامی حمایت کنید چرا که تمام دنیای مدرن از فرهنگ به خوبی استفاده کرده و دنیا را در دست گرفته‌اند.
همچنین در ادامه ایرج راد، رییس خانه تئاتر بیان کرد: تئاتر در این چند ساله اخیر مظلوم واقع شده است و این مظلومیت بازتاب بدی را برای فرهنگ کشور داشته است.
وی در ادامه تئاتر را اساس هنر دانست و گفت: حوزه تئاتر مادر همه هنرها بوده و هست، چرا در این چنین کشور با سوابق بالای تاریخی به تئاتر اهمیت داده نمی‌شود.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام دعایی، رییس مؤسسه اطلاعات ابراز داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1358 عده‌ای موسیقی را حرام دانسته و گمانه زنی‌هایی صورت گرفت و برای سوال پرسیدن در این خصوص خدمت امام خمینی(ره) رفتیم و ایشان فرمودند که یک گروه موسیقی برای ایشان به اجرا بپردازند، این عمل نشان می‌دهد که اگر از هنر به خوبی استفاده شود هیچ عذر شرعی ندارد.
همچنین در این مراسم جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دلایل نابسامانی فرهنگ را تنگ نظری بعضی از مدیران دانست و گفت: منظور از تنگ نظری این است که یک عده‌ای فرهنگ را لقمه‌ای نان دانسته و با این تفکر بزرگ‌ترین ستم را به فرهنگ می‌کنند.
جنتی با بیان این که فرهنگ را به اهل فرهنگ می‌سپاریم ابراز کرد: خواهیم کوشید تا افراد مقبول در عرصه هنر را شناسایی کرده و فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به آنان بسپاریم.
لازم به ذکر است حکم تنفیذ وزیر فرنگ و ارشاد اسلامی توسط جهانگیری، معاون اول رییس جمهور اهدا گردید.
شایان ذکر است که حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق در مراسم معارفه حضور نداشت./9599/پ202/ص
ارسال نظرات