۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۴۸
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

شهدا پرورش یافته مکتب فقها و علما هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهدا پرورش یافته مکتب فقها و علما هستند و با گذشتن از جان خود، ایثار را در وجود ما نهادینه کردند.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور پنج شنبه شب در یادواره 28 شهید منطقه لایی و یادمان آیت الله محمدی لایینی در روستای ابچین این شهرستان گفت: شهدا در مکتب امام راحل درس خواندند و با تبعیت از ایشان در این وادی گام برداشتند.

 

وی اظهار داشت: امام راحل با پیروزی این انقلاب بذر بیداری و امید را در دل های مردم آزاده و بیدار جهان کاشت و این جزیره ثبات را به آتشفشان تبدیل کرد که هر لحظه در جوش و خروش است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  با بیان این که جلسه شهدا و صحنه و مکانی که متعلق به شهدا است میدان عشق است، اظهار داشت: شهدا با عقل وارد شدند و با پای استدلال نمی توان وارد این میدان شد و باید با عشق در این میدان وارد شد.

 

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: شهدا خانه های مختلفی را طی کرده اند که به این جایگاه رسیده اند و اولین منزل در عرفان شهادت، منزل جنون است که نیازمند بیداری درون است و چشم دل باید باز باشد.

 

وی از مرحوم آیت الله محمدی لایینی، امام جمعه فقید نکا بعنوان انسانی وارسته و روحانی برجسته نام برد که عمری را در خدمت رسانی به مردم و پرورش عالمان صرف کرد.

 

وی یادآور شد: شهدا ایمان را از مکتب علما و روحانیون آموختند و با تربیت آنان منزل هجرت را پشت سر گذاشتند و از خواسته خود برای خدا گذشتند و نمونه و الگو برای بشریت آزاد و بیدار شدند.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: از رفتار منش، ایثار و انفاق شهدا است و اطاعت پذیری آنان از امام و علما و اهل بیت(ع) است که ما اکنون در آرامش زندگی می کنیم و زندگی ما وابسته به وجود و برکت شهدا و خون سرخشان در میدان مبارزه است.

 

حجت الاسلام تقوی به عظمت رزمندگان و شهدا در جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: هیچ دوربینی قادر نیست رشادت های شهیدان را به تصویر بکشاند و در توان هیچ نقاشی نیست که چهره و تصویر ایثارگری و قهرمانی شهیدان را نقش ببندد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: شهدا با گذشتن از جان و مقام و میز و جایگاه خود، بر بلندای عظمت و بلندترین جایگاه یعنی شهادت قدم گذاشتند و هیچ زبانی توانایی ندارد تا رشادت هایشان را بیان کند.

 

حجت الاسلام تقوی با تأکید براین که امروز ادامه راه شهدا یک وظیفه مهم است، تصریح کرد: ادامه راه شهدا با پیروی از ولایت فقیه و عمل به وصیت نامه های شهدا ادامه خواهد داشت.

 

وی گفت: پیشرفت های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خون های پاک شهدا است و تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و تکلیف مهم است که هر چه در این مسیر گام برداریم و سرمایه گذاری کنیم کم است.

 

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا نیز در سخنانی گفت: تبلور اخلاق و منش شهدا در زندگی ما موجب سعادت و نیکبختی ما می شود.

 

وی بیان داشت: برای داشتن سبک زندگی اسلامی باید به شهدا و زندگی سراسر معنویت آنان تأسی کنیم تا به بهشتی که آنان رهنمون شدند دست یابیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: دل مردم ما از ایمان و عشق به امامت و ولایت لبریز است و باید کاری کنیم که شهدا به ما افتخار کنند.

 

وی گفت: حرکت در مسیر شهدا با پیروی از ولایت فقیه امکان پذیر است و همه ما باید در این مسیر با تبعیت از شهدا ولایتمدار واقعی و راستیم باشیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات