۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۱۴۵۷
امام جمعه خوی:

افکار عمومی جهان جنایت هولناک دمشق را محکوم کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به سالگرد آغاز جنگ های صلیبی گفت: آمریکا و بعضی کشورهای غربی و اروپایی بعد از جریان خود ساخته 11 سپتامبر به صورت عملی جنگ های صلیبی علیه مسلمانان را آغاز کرده اند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت کردن تقوا گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید: «تقوا در رأس همه ارزش های اخلاقی قرار دارد».

 

خطیب جمعه خوی در ادامه موضوع صبر و شکیبایی در برابر مشکلات، مصائب و فشارهای زندگی و دشمنان را مورد بررسی قرار داد و با استناد به آیات و روایات اظهار داشت: صبر و مقاومت در مقابله با مشکلات روزمره زندگی به قدری نقش آفرین است که امام صادق(ع) می فرماید:«شکیبایی نسبت به ایمان انسان همانند سر نسبت به بدن و جسم اوست لذا اگر شکیبایی نباشد ایمان از بین می رود».

 

حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: امروز پایداری در برابر فشارهای استکبار جهانی رمز پیروزی ملل جهان به ویژه کشورهای تحت ستم است.

 

غربیان در حال تکرار جنگ های صلیبی هستند

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالگرد آغاز جنگ های صلیبی گفت: آمریکا و بعضی کشورهای غربی و اروپایی بعد از جریان خود ساخته 11 سپتامبر به صورت عملی جنگ های صلیبی علیه مسلمانان را آغاز کرده اند.

 

وی ادامه داد: اشغال کردن دو کشور افغانستان و عراق، توهین به رسول خدا(ص) و هتک حرمت قرآن، تحریک پیروان ادیان علیه مسلمانان کشورهای خود، آتش افروزی در نوع کشورهای اسلامی، راه اندازی جنگ داخلی در مصر، تلاش برای مصادره بیداری اسلامی، توطئه مستمر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در این راستا صورت می پذیرد.

 

هفته دولت فرصت طلایی برای تبیین شگفتی های جمهوری اسلامی

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه با تبریک هفته دولت و تقدیر از تلاش های دولت مردان در حل مشکلات و نیازمندی های مردم گفت: امیرمؤمنان(ع) طی نامه ای به فرماندار خود در مکه ارتباط مستمر با مردم، بالا بردن سطح دانش جامعه، حل مشکلات نیازمندان، یاد دادن فرائض دینی به مردم و ارتباط با دانشمندان را از جمله وظایف کارگزاران حکومتی برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هفته دولت یک فرصت طلایی برای بازگو کردن عملکرد دولت مردان و تبیین شگفتی های جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف است.

 

تکرار فاجعه حلبچه در دمشق سوریه

 

امام جمعه خوی با اشاره به استفاده تروریست های مورد حمایت استکبار و ارتجاع از سلاح های شیمیایی در دمشق سوریه که موجب کشته شدن 635 نفر از زنان و کودکان بی گناه شده است، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل در منطقه برای رسیدن به اهداف و مطامع نامشروع خود دست به این جنایت زده اند که در واقع جنایات حلبچه را بار دیگر تکرار کرده اند.

 

وی خواستار محکوم کردن این جنایت هولناک از سوی افکار عمومی شد./936/پ203/ب

ارسال نظرات