۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۸۱۴۶۸
امام جمعه مراغه:

مخالفت ظاهری آمریکا با حوادث مصر عوام‌فریبی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی مخالفت ظاهری آمریکا با حوادث مصر را عوام‌فریبی و حکایت از توطئه های پشت پرده دانست و گفت: آزادی حسنی مبارک و تبدیل زندان به حصر خانگی نشان از حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، وضعیت حاکم بر کشور مصر را تأسف آور دانست و اظهار داشت: آزادی جنایتکار بزرگی چون حسنی مبارک، امنیت و آرامش منطقه را بیش از پیش به مخاطره خواهد انداخت.

وی با بیان این‌که نقش آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حوادث مصر مشهود است، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر مصر پس از چندین سال مقاومت و تقدیم هزاران شهید در راه برقراری حکومت اسلامی بر پایه اراده، نشان از بازگشت به نقطه اول است که نباید مردم اجازه تثبیت چنین شرایطی را بدهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آزادی حسنی مبارک و تبدیل زندان به حصر خانگی نشان از حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب از سیاست های استکباری این کشور دارد، تصریح کرد: مبارک حامی شماره یک رژیم صهیونیستی در منطقه بوده است؛ از این رو بقای این مهره می تواند به  امنیت این رژیم جعلی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی مخالفت ظاهری آمریکا با حوادث مصر را عوام‌فریبی و حکایت از توطئه های پشت پرده دانست و افزود: اقدام های نظامیان مصر در سرکوب هزاران نفر از مردم این کشور، حرکت انقلابیان در استقرار دولت مستقل را به هدر داد.

وی با مقایسه جریان کودتای 28 مرداد 1332 ایران با کودتای نظامیان در مصر گفت: مصدق نیز با آمریکا به صورت ظاهری مخالفت می کرد، در زمان حکومت مرسی نیز وی به شکل ظاهری با آمریکا مخالفت می کرد، در حالی که آمریکا حتی هیچ کدام از آن ها را تحمل نکرد.

امام جمعه مراغه با تأکید بر بصیرت مسلمانان برای شناخت توطئه های دشمنان، خواستار وحدت علیه دشمن مشترک شد و گفت: ملت ایران هم اکنون در سایه اتحاد، همدلی و وحدت و با تبعیت از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در حفظ انقلاب می کوشند، مردم مصر نیز باید آرمان مردم ایران را پیگیری کنند./935/پ202/غ

ارسال نظرات