۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۸۱۴۷۰
امام جمعه تبریز:

آزادی مبارک دهن کجی به انقلاب اسلامی مصر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: برخی از شیوخ مرتجع و وابسته به غرب در منطقه از کودتای نظامی و تدوام دیکتاتوری در مصر حمایت می کنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آخرین وضعیت سیاسی حاکم بر کشور مصر اظهار داشت: حوادث اخیر مصر و آزادی حسنی مبارک با حمایت و دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.


وی با بیان این‌که برخی از شیوخ مرتجع و وابسته به غرب در منطقه از کودتای نظامی و تدوام دیکتاتوری در مصر حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: بقای این رژیم وابسته نیز در حمایت از دیکتاتوری است، چراکه اگر مردم‌سالاری حاکم شود، جایگاهی در رأی کشورها نخواهند داشت.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که نقشه دشمنان فراهم کردن کمربند امنیتی برای رژیم صیهونیستی است، خاطرنشان کرد: آزادی مبارک دهن کجی به انقلاب اسلامی مصر است و تمام  مسائل و اختلاف‌های داخلی و جنگ داخلی بازی‌ها و توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی  است که کشورهای اسلامی از جمله مصر را با اختلافات داخلی تضعیف کنند.


آیت الله شبستری با بیان اینکه دشمنان با اختلاف در کشورهای اسلامی به دنبال تجهیز دوباره و تقویت رژیم صهیونیستی هستند، گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن بدانند جهان اسلام اجازه رسمیت یافتن دولت رژیم صهیونیستی و تقویت آن را نخواهند داد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع سوریه و ادعای رسانه‌های غربی و صهیونیستی مبنی بر استفاده ارتش این کشور از سلاح‌های شیمایی اظهار داشت: تمامی شواهد و قرائن موجود نشان می دهد که این تروریست ها هستند که سلاح‌های غیرمتعارف و شیمایی بهره می برند.


وی ادامه داد: سؤال اینجاست که چه کشورهایی این نوع سلاح‌ها را در اختیار تروریست های سوری قرار داده تا علیه کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع و غیرنظامی سوریه به کار برند، قطعا در آینده پس از پیروزی ارتش، اسناد و تصاویر منتشره هویت اصلی حامیان جانایتکار غربی شورشیان داخلی سوریه را افشا خواهد کرد.


امام جمعه تبریز در ادامه توجه به مسائل فرهنگی را مطالبه رهبری و مردم از دولت عنوان کرد و اظهار داشت:در کارهای فرهنگی هیچ وقفه‌ای جایز نیست، قدرت
فرهنگی همانند قوای یک ملت به شمار می‌رود و برای تضمین و استواری انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.


وی با بیان این‌که دشمنان با تهاجم فرهنگی می‌خواهند حوزه‌های علمیه خالی بوده و در صدا و سیما برنامه مذهبی خاصی نباشد، گفت: دولت روحانی باید تدبیر ویژه‌ای نسبت به این معضلات داشته باشد، آنهایی که در این زمینه تعلل می‌کنند بر خلاف مسیر رهبری حر کت می‌کنند و با بهانه‌تراشی‌ها و بوروکراسی‌های مختلف اداری مانع اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌شوند.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته جهانی مساجد بر آبادانی معنوی این اماکن امن الهی تأکید کرد و اظهار داشت: احیای کاکرد تربیتی، معرفتی و محوری مساجد در همه امور فردی و اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر در عصر حاضر است.


وی در پایان با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: هشتم شهریور سالروز شهادت دو چهره بزرگ اندیشمند، مخلص و دلسوز نظام است که با ترور آنها نفاق چهره کثیف خود را بیش از پیش نمایان کرد، مردمی بودن، علاقه‌مند به اسلام، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، تلاش برای گسترش و برپایی عدالت، دلسوزی نسبت به مردم، پرکاری و کم‌حرفی از خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود
./935/پ203/ب

ارسال نظرات