۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۸۱۴۷۲
امام جمعه موقت بجنورد:

دولت یازدهم امید دشمنان را به یأس تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم در کشور و تأکید رییس جمهور جدید مبنی بر استکبار ستیزی و عدم باج دهی به دشمنان، امید این عده نیز به یأس بدل شد.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به روز جهانی مساجد و هفته تکریم و تجلیل این اماکن مذهبی در کشور، حمله نیروهای رضاخان پهلوی به مسجد گوهرشاد در 66 سال قبل و نیز آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست های جنایت کار در 44 سال قبل را دلیل نامگذاری 30 مرداد ماه به عنوان روز جهانی مساجد ذکر و اظهار کرد: این روز بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد تا مسلمانان در این روز توجه ویژه ای به نقش مساجد و اقدامات دشمنان برای تضعیف این نهاد مقدس داشته باشند.
 
وی مساجد را یکی از مراکز اصلی جامعه اسلامی دانست و افزود: به همین سبب دشمنان و به ویژه صهیونیست های جنایت کار در تلاش جهت نابودی این مراکز اسلامی و جایگزین شدن نمادها و اماکن یهودی به جای آنها هستند.
 
حجت الاسلام نوری نابودی اماکن مقدس اسلامی نظیر قدس شریف و مسجد الاقصی را از جمله اهداف دیرینه صهیونیست ها اعلام کرد و گفت: مطابق اسناد تاریخی یکی از مؤسسان صهیونیسم گفته است که باید با از بین بردن نمادهای اسلامی و مسیحی در سرزمین های فلسطینی، دلبستگی مسلمانان از این اماکن را قطع کرده و هیکل سلیمان را در ارض موعود نصب کنیم.
 
وی آتش زدن مسجد الاقصی و قبله نخستین مسلمانان را نیز در راستای این هدف ارزیابی کرد و با بیان این که اقدامات صهیونیست ها برای نابودی شعائر اسلامی تاکنون نیز ادامه داشته است، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده از زمان آتش زدن مسجد الاقصی در حدود 44 سال پیش، این قبله نخستین مسلمانان تاکنون 21 بار از سوی صهیونیست ها مورد هجمه و بی حرمتی قرار گرفته است.
 
خطیب موقت نماز جمعه بجنورد با اشاره به این که این مسأله نشان از عزم راسخ دشمنان برای نابودی نشانه های اسلامی در این سرزمین مقدس دارد، تصریح کرد: احداث تونل در جوار مسجد الاقصی، وارد کردن یهودیان به این مکان و برگزاری مراسمات مذهبی یهودی در داخل مسجد، وارد کردن حیوانات نجس به مسجد الاقصی تنها نمونه هایی از هتک حرمت قبله گاه نخستین مسلمانان و معراج گاه پیامبر اکرم(ص) از سوی یهودیان صهیونیستی به شمار می روند.
 
وی تأکید کرد: حال باید در چنین شرایطی مسلمانان با حفظ اتحاد و هم بستگی خود، از رژیم منحوس اسراییل، تبری جسته و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، زمینه آزادی قدس شریف را فراهم کنند.
 
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه  خواستار توجه بیش از پیش مسلمانان به مساجد شد و گفت: مساجد محل عبادت و بندگی و نیز تربیت انسان های مؤمن و آگاه به شمار می رود؛ از این رو ضرورت دارد تا رونق بیشتری داشته باشند.
 
حجت الاسلام نوری با توصیه به برپایی پرشورتر نمازهای جماعت و برگزاری تمامی وعده های نمازهای یومیه در مساجد، اظهار داشت: خداوند برای مسجد حرمت زیادی قائل است، به گونه ای که مطابق حدیث نبوی «لاصلاة لجار المسجد الا فى السمجد»، پیامبر اکرم نماز خواندن همسایه مسجد جز در مسجد را پذیرفتنی ندانسته است.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با حضور پرشورتر مردم در مساجد، شاهد رونق بیشتر این اماکن مهم اسلامی باشیم.
 
تغییر دولت خط مشی نظام را تغییر نخواهد داد
 
امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود همزمانی هفته دولت با به روی کار آمدن دولت یازدهم در نظام جمهوری اسلامی را به فال نیک گرفت و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی خطوط کلی و جهت گیری های اصلی ثابت بوده و با تغییر دولت ها، نمایندگان مجلس و دیگر ارکان نظام تغییر نخواهد کرد.
 
حجت الاسلام رضا نوری با اشاره به این که خط مشی نظام جمهوری اسلامی از سوی ولایت فقیه و بر اساس احکام اسلام تدوین شده است، اظهار داشت: با تغییر دولت ها نباید این مسیر و محور دچار تغییر شود.
 
به گفته وی رهبری نظام جمهوری اسلامی نیز در این بین وظیفه دارد که مانع از انحراف نظام از اهداف اصیل اسلامی شود.
 
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: در دولت های پیشین مستقر در نظام اسلامی نیز رهبری هر موقع که کوچک ترین انحراف در اهداف اسلامی نظام را مشاهده کردند، وارد صحنه شده و مانع از خروج انقلاب از مسیر اصلی شدند.
 
وی کار فرهنگی و تلاش برای احیای ایمان و عقیده مردم را از اصول تغییرناپذیر نظام اسلامی ذکر و اظهار کرد: مقاومت در برابر هجمه دشمنان، بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم معاندان نظام، عدالت اجتماعی، توجه به اقشار کم درآمد کشور که سرمایه های نظام اسلامی به شمار می روند و همه از مواردی به شمار می روند که با تغییر دولت ها در کشور، تغییر نخواهند کرد و باید از سوی مسؤولان جدید نیز پیگیری شوند.
 
خطیب موقت نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به برخی زمزمه ها در داخل کشور مبنی بر ضرورت تعامل و امتیازدهی به دولت آمریکا با تأکید بر عدم تضییع حقوق به حق ملت ایران ابراز داشت: یک گام عقب نشینی از حقوق ملت ایران در برابر دولت آمریکا، سبب می شود این کشور 10 گام به سمت تضییع حقوق ایران پیش روی کند.
 
وی با بیان این که پس از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور و به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، برخی در خارج و گروهی اندک نیز در داخل کشور به تغییر خط مشی کلی نظام جمهوری اسلامی امید بسته بودند، گفت: با به روی کار آمدن دولت یازدهم در کشور و تأکید رییس جمهور جدید مبنی بر استکبار ستیزی و عدم باج دهی به دشمنان، امید این عده نیز به یأس بدل شد و به فضل الهی، نظام جمهوری اسلامی استوارتر از گذشته به راه اصیل خود که مبتنی بر اسلام است، ادامه خواهد داد.
 
پزشکان بیماران کم درآمد را دریابند
 
امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت روز پزشک و داروسازی، عنوان کرد: حرفه پزشکی از جمله مشاغلی به شمار می رود که برای ورود به آن باید قسم یاد کرد و برای خدمات رسانی به تمامی انسان ها، فارغ از دین و رنگ و نژاد و نگرش سیاسی متعهد شد.
 
حجت الاسلام نوری این قسم را برای خدمت به بشریت دانست و با بیان این که پزشکان نباید از درمان بیماران به هر دلیلی سرباز زنند، تصریح کرد: پزشکان باید با سهل گیری در اخذ حق طبابت، درد درونی بیماران را نیز التیام بخشند و هیچ بیماری را به خاطر ضعف مالی، ناامید از خود نرانند./9314/پ202/غ
ارسال نظرات