۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۱۴۷۳
امام جمعه زنجان:

اعتماد به غرب آغاز شکست است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با اشاره به این که اعتماد به آمریکا و انگلیس آغاز یک شکست است گفت: ما هر موقع به آمریکا اعتماد کردیم ضربه خوردیم؛ به عنوان مثال یک بار دکتر مصدق به آمریکا اعتماد کرد و جریان 28 مرداد به وجود آمد و از این به بعد نیز اینطور خواهد بود.
اعتماد به غرب آغاز شکست است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان در مصلی خاتم الانبیاء این شهر با بیان ضرورت تقوا بیان کرد: بهترین ذخیره برای انسان که نه از ارزش آن کاسته می شود و نه فاسد شده و از رونق می افتد، تقوا است که خداوند متعال هم در قرآن کریم بهترین توشه برای بندگان را تقوا اعلام می کند.

 

اعتقاد به ظهور وظایف ما را زیاد می کند
وی در ادامه با اشاره به وظایف منتظران در دوران غیبت گفت: ما نباید فکر کنیم چون امام می آید و دنیا را پر از عدل و داد می کند ما دیگر وظیفه نداریم، بلکه باید کوشش بیشتر کنیم و آماده شویم که در مسیر حرکت ایشان باشیم و به این باور برسیم که اعتقاد به ظهور منجی به معنی رفع تکلیف و آزاد بودن نیست.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به روایاتی پیرامون امام زمان (ع) خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(ع) وارث همه پیامبران است و تمامی رسولان و پیامبران که وظیفه هدایت بشری را داشتند و هر آنچه را که اندوخته اند اکنون در دستان امام زمان(ع) است و به همین جهت ایشان شباهت هایی به انبیاء دارند مانند عمر طولانی حضرت نوح (ع) و این که مردم بعد از زمان طولانی چند صد ساله آماده پذیرش رسالت حضرت نوح (ع) شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با یادآوری نیمه شوال و سالروز جنگ احد و شهادت حضرت حمزه سید الشهدا (ع) عموی پیامبر، متذکر شد: در روایات آمده بعد از شهادت حمزه (ع) حضرت فاطمه (س) هر هفته دو بار بر سر مزار ایشان حاضر می شدند و برای اولین بار حضرت فاطمه از تربت ایشان تبرک جسته و تسبیح ساختند.

 

اعتماد به غرب آغاز  شکست است
وی در ادامه با اشاره به جنایات آمریکا و انگلیس تصریح کرد: آمریکا واقعا قابل اعتماد نیست؛ محمد رضا پهلوی 36 سال نوکری آنها را کرد و در آخر مثل چوب کبریت سوخته او را کنار انداخته و حتی برای مداوا به او اجازه ورود به آمریکا را ندادند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه بیان کرد: ما هر موقع به آمریکا اعتماد کردیم ضربه خوردیم؛ یک بار دکتر مصدق به آمریکا اعتماد کرد و جریان 28 مرداد به وجود آمد، دولت آمریکا جنایتکار است و از جمله جنایت های این دولت مردم بیچاره فلسطین هستند که در حاشیه کشور های عربی چادر نشین شده اند و در مقابل آن اسرائیل که یک کشور جعلی است را به 400 کلاهک هسته ای مجهز کرده است، و به بهانه کمک به حقوق بشر به صدام بمب شیمیایی داد.

 

وی در پایان به دیگر جنایت های آمریکا در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر در جهان خود را معرفی کرده است ولی می بینیم که بیش از 200 زندان مخفی در سراسر جهان دارد و این کاملا با حقوق بشر ناسازگار است. /949/پ202/ب

ارسال نظرات