۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۸۱۴۷۷
امام جمعه موقت ارومیه:

آموزه های قرآن و عدالت اساس حکومت اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های قرآن و عدالت اداره می شود.
حجت الاسلام فخري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه و مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه افزود: پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه ها و دستورات قرآن و عدل الهی است.

 

وی با اشار ه به روحیه ایثار و فداکاری ملت ایران بعد از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در سایه اراده و روحیه فداکاری ملت اگرچه دولت ها تغییر می کند اما حکومت حاکم بر کشور همان حکومت اسلامی مبتنی بر قرآن و عدالت است.

 

حجت الاسلام فخری اضافه کرد: امروز ملت ها با الگوگیری از مردم ایران اسلامی خواستار آزادگی و حاکمیت عدالت هستند و در حال حاضر نیز این خواسته در کشورهای آزادی خواه نمایان است.

 

دولت به وعده اش در خصوص نجات دریاچه ارومیه عمل کند

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به بحران خشکی دریاچه ارومیه، رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه را که یکی از وعده های مهم دولت تدبیر و امید است، خواستار شد.

 

وی افزود: دریاچه ارومیه یکی از سرمایه های ملی ایران است که در صورت خشک شدن می تواند خطرات زیست محیطی جبران ناپذیری را به پیکره کشور وارد کند.


حجت الاسلام فخری با گرامیداشت هفتته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  خاطرنشان کرد: هفته دولت نقطه عطفی در راستای ارائه خدمات ارزنده دولت به ملت و نظام مقدس ایران اسلامی است.

 

خطیب موقت ارومیه همچنین به کشتار مردم بی گناه و مظلوم ملت های مسلمان سوریه، عراق، افغانستان و مصر اشاره و اظهار کرد: دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا و اسرائیل با طرح توطئه ها و ترفندهای مختلف قصد دارند با ایجاد شکاف و جدایی در بین مسلمانان جهان انسجام و همدلی را از آنان گرفته و کفر و نفاق را در جوامع اسلامی گسترش دهند.


وی نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: داشتن اخلاق و سیرت پاک، عمل به احکام نماز، روزه، زکات و جهاد و رعایت تقوی و پاکدامنی از وظایف مهم مسلمانان در برابر پروردگار است./936
/پ202/ب

ارسال نظرات