۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۸۱۴۸۰
امام جمعه نجف آباد:

انجام واجبات نخستین قدم محبوب خدا شدن است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه نجف آباد گفت: طهارت نفس و انجام واجبات نخستین گام برای افزون شدن محبت خدا در وجود انسان است.
حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با بیان این که حبّ و بغض دو عمل و نه دو حالت هستند، گفت:‌ ریشه همه اعمال ما از حب و بغض ناشی می شود و این از اختیار انسان نشأت می گیرد.

 

طهارت نفس و انجام واجبات نخستین قدم محبوب خدا شدن است

 

وی در ادامه مباحث هفته گذشته پیرامون راه های محبوب خدا شدن اظهار داشت: معرفت و شناخت یکی از راه های محبوب خدا شدن است و یکی از نقص های کنونی جامعه ما از عدم آشنایی و معرفت به عقاید دینی به ویژه مبدأ و معاد سرچشمه می گیرد.

 

حجت الاسلام حسناتی افزود: طهارت نفس نخستین گام برای افزون شدن محبت خدا در وجود انسان است و مصیبت ما نیز همین است که محبوب های ما دنیایی شده و این محبوب ها ماندگار نیستند و این محبوب تا زمانی مطلوب است که نردبانی برای رسیدن به آن محبوب واقعی باشد.

 

وی در ادامه گفت:‌ انجام واجبات از دیگر راه های افزون شدن محبت خداوند در وجود انسان است و این خطری بزرگ است که به جای انجام واجبات به سراغ مستحبات برویم و پیش از انجام واجبات نیز ترک محرمات واجب تر است.

 

حجت الاسلام حسناتی پیرامون مناسبت های هفته آینده به سال روز جنگ احد و حوادث تلخ و شیرین این جنگ و عمل نکردن به دستور نبی خدا و عبرت گیری از این جنگ و هم چنین سالروز وفات عبدالعظیم حسنی صحابی بزرگ امام جواد(ع) و امام هادی(ع) که به درجه ای از پاکی رسیده بود که ائمه برای پاسخگویی، مردم را به او ارجاع می دادند و پس از مرگ نیز زیارت قبرش در ردیف زیارت قبر امام حسین(ع) قرار گرفته است،‌ اشاره کرد.  

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه گفت: از دیگر مناسبت ها، آغاز هفته دولت و شهادت دو خدمتگزار مردمی و اسلامی که خالصانه خونشان را برای نهضت انقلاب فدا کردند و این هفته فرصتی برای بیان نعمت های الهی خوبانی است که سر سفره آنها نشسته ایم.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری نشست سراسری رؤسای دانشگاه های آزاد کل کشور که به میزبانی دانشگاه نجف آباد برگزار شده است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد نجف آباد به همت آیت الله ایزدی، امام جمعه فقید شهرستان پایه گذاری شد و خودشان کلنگ این دانشگاه را به زمین زدند و از همه مسؤولان این دانشگاه که دستاورد امام و انقلاب بوده است، تشکر کردند./939/پ202/غ

ارسال نظرات