۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۸۱۵۴۲
دادستان ویژه روحانیت مازندران:

شهرت طلبی و مال اندوزی عامل نابودی انسان است

خبرگزاری رسا ـ دادستان ویژه روحانیت مازندران، شهرت طلبی و مال اندوزی را دو عامل نابودی انسان دانست، گفت: شهرت طلبی از هوای نفس و از درون انسان نشأت می گیرد و اگر کسی از آن غفلت کند به حتم اسیر آن خواهد شد و هستی خود را از دست خواهد داد.
رييس دادگاه ويژه روحانيت مازتدران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد مجتهدزاده، دادستان ویژه روحانیت مازندران ظهر امروز در جمع روحانیان شاغل در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، شهرت طلبی و مال اندوزی را دو عامل نابودی انسان دانست، گفت: شهرت طلبی از هوای نفس و از درون انسان نشأت می گیرد و اگر کسی از آن غفلت کند به حتم اسیر آن خواهد شد و هستی خود را از دست خواهد داد.

 

دادستان دادگاه ویژه روحانیت مازندران افزود: ریاست، پست و مقام، محراب و منبر طلبی از شهرت طلبی سرچشمه می گیرد و اخلاص انسان را زایل می کند و مدیریت بر نفس بسیار مهم است و وسوسه کردن نفس انسان را به بت تبدیل می کند.

 

حجت الاسلام مجتهدزاده گفت: تمایل‌های نفسانی و بت نفس همواره یک مانع در برابر رشد فضائل اخلاقی بوده و روحانیان باید از این مسائل دوری کنند و با تواضع و خشوع در برابر مردم و جامعه تلاش کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر در همه امور و زندگی خود خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم ارزشمند است و این بالندگی و خدایی شدن سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام مجتهدزاده در خصوص عامل مال اندوزی گفت: اگر زیاد به دنبال مال و حب مال اندوزی و جاه طلبی نباشیم به یقین خانه قبر و قیامت ما آباد خواهد شد و به یاد قرآن و امام زمان هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تبلیغی روحانیت در ترویج و گسترش مبانی در جامعه اشاره کرد و افزود: در صورتی کلام و تبلیغ مبلغان و طلبه ها در دیگران اثر می کند که از لقمه حرام فرار کند و به دنبال روزی حلال باشد و کسانی که در اوقاف و امورخیریه به سنت حسنه وقف، موقوفات امامزادگان و اماکن مذهبی خدمت می کنند باید از این دو آسیب بزرگ دوری کنند.

 

حجت الاسلام مجتهد زاده با اشاره به اعتماد عمیق مردم به علما و روحانیت، علاقه مردم نسبت به علما و روحانیان را  بر مبنای اعتقادی دانست و گفت: تلاش گسترده دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت بی فایده بوده و شکست خورده است.

 

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران با بیان این که مردم، علما و روحانیت را شناسنامه نظام می‌دانند، گفت: با وجود همه توطئه افکنی‌های دشمنان علیه روحانیت؛ اما اعتماد و علاقه مردم به این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز بیشتر می شود.

 

وی با تأکید بر این که روحانیت نیز باید در اخلاق و رفتار الگوی جامعه اسلامی باشد، ادامه داد: مهم ترین تلاش دشمنان خدشه دار کردن جایگاه روحانیت است که این مسأله هوشیاری بیش از پیش روحانیت را می طلبد.

 

حجت الاسلام مجتهدزاده امام خمینی(ره) را احیا گر اندیشه های ناب اسلامی در جامعه دانست و با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب احکام دینی تنها در امور شخصی خلاصه می شد، گفت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب مبانی دینی امروز در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شده است.

 

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران با بیان این که امام راحل با پیروزی یک انقلاب اسلامی که با حضور روحانیت اصیل و ملتی آگاه و هوشیار صورت گرفت، همه دنیا را مبهوت خود کرد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران امروز به الگویی برای همه ملت های دنیا قرار گرفته است و این به برکت چند دهه تلاش امام راحل است.

 

وی همچنین ولایت فقیه را بزرگترین میراث به یادگار مانده از بنیانگذار کبیر انقلاب دانست و با تأکید براین که امروز همه وظیفه داریم مدافع و پشتیبان این میراث ارزشمند امام راحل باشیم، افزود: اگر ما مدعی ادامه راه امام هستیم یکی از این راه ها تبعیت محض از ولی امر مسلمین جهان است.

 

حجت الاسلام مجتهدزاده با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه به کار گرفته اند، بیان داشت: ملت ایران همواره ولایت مداری خود را به جهانیان ثابت کرد و دشمنان باید بدانند که این ملت هیچ‌گاه اجازه کوچک‌ترین تعرضی به جایگاه ولایت را به آنها نخواهد داد./950/پ202/ج

ارسال نظرات