۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۸۱۵۵۴
حجت الاسلام احمدی:

رسالت ائمه جماعات تنها در پیش‎نمازی خلاصه نمی شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با تأکید بر احیای جایگاه مساجد گفت: رسالت روحانیت تنها در اقامه نمازهای جماعت مساجد خلاصه نمی شود.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در جمع روحانیان و ائمه جماعات مساجد شهرستان هریس با بیان این‌که رسالت روحانیت تنها در اقامه نمازهای جماعت مساجد خلاصه نمی شود، اظهار داشت: رسالت تربیتی مساجد بر عهده روحانیان و مبلغان حوزوی است.


وی با تأکید بر این‌که توجه به آبادانی معنوی مساجد مهم‌تر از آبادانی فیزیکی و تجملاتی این اماکن امن الهی است، خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته به محتوا و اصل پرداخته شود، متأسفانه در طول سال های‌ گذشته گاه مشاهده شده که حاشیه ها جای اصول در مساجد را گرفته اند و شاهد اثرگذاری معرفتی مساجد نبوده ایم.


امام جمعه هریس افزود: توجه به آبادانی معنوی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی و ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف، وجهه همت هر مؤمن پاک اندیشی است، چرا که این مکان های مقدس به عنوان خانه خدا و محل معراج، جایگاه بروز و ظهور وحدت و مساوات هستند.


حجت الاسلام احمدی با انتقاد از تفرقه برخی از متولیان امور مساجد و عدم همگرایی نهادهای متولی در این عرصه گفت: مسجد مکانی است که همه افراد از هر نژاد و رنگی و با هر سن و شغلی که باشند و یا با هر موقعیت و سرمایه ای بدون هیچ تشریفاتی در کنار یکدیگر و در قالب صف های منظم مشغول عبادت می شوند، وحدت مهم ترین بازخورد حضور در مساجد است.


وی روز جهانی مسجد را فرصتی برای مرور وضعیت گذشته و حال مساجد و تبیین مطالبات و نیازهای آن دانست و افزود: روز جهانی مسجد، فرصتی مغتنم برای ارایه الگویی مناسب جهت گرامیداشت، تبیین مطالبات و نیازهای رهبری، مرور وضعیت گذشته و حال، تبیین قداست و عظمت و تکریم نیروهای فعال مسجدی است.


مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در بخش دیگری از سخنان خود رونق مساجد را تعالی اسلام و مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: هدف دشمنان خالی شدن مساجد از حضور مردم به ویژه جوانان است، با این اوصاف فعالان مسجدی رسالت خطیری در ایجاد جذابیت در محتوای برنامه ها بر عهده دارند.


حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این‌که خلوص نیت، جلب رضایت الهی و مردم‌داری و دلسوزی لازمه فعالیت در برنامه های مسجدی است، گفت: اگر اهالی مسجد چنین ویژگی نداشته باشند، انتظار این‌که همه جوانان جامعه در مسجد حضوری فعالانه داشته باشند، ساده‌انگاری است./935/پ203/ب

ارسال نظرات