۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۱۵۷۵
آیت الله آل‌هاشم:

آیت الله بنی فضل در اوج فقاهت و درجه علمی قرار داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با باین این‎‌که آیت الله بنی فضل، روحانی محبوب جوانان آذربایجانی بود، گفت: آن مرحوم با وجود کهولت سن، ارتباطی صمیمی و عاطفی با جوانان مذهبی و حتی غیرمذهبی داشت.
آيت الله بني فضل

آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه ششمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجا‌ن‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ترتیب یافت، اظهار داشت: آیت الله بنی فضل از جمله روحانیان محبوب آذربایجان و همواره ملجاء و پناهگاه مردم در حوادث و جریان‌های سیاسی اجتماعی بود.


وی با بیان این‌که جایگاه مردمی آن مرحوم بسیار ارزشمند و همواره موجب وحدت و همگرایی مردم منطقه بوده است، ادامه داد: به یاد دارم همواره جلسات وعظ و خطابه ایشان در مساجد محوری تبریز مملو از مردم مؤمن و متدین بود، هنوز جلسات پرشور سخنرانی وی در مسجد مقبره که معمولا پس از نماز جماعت ظهر و عصر ماه مبارک رمضان برگزار می شد، در اذهان مردم زنده است.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که آیت الله بنی فضل، روحانی محبوب جوانان آذربایجانی بود، خاطر‌نشان کرد: آن مرحوم با وجود کهولت سن، ارتباطی صمیمی و عاطفی با جوانان مذهبی و حتی غیرمذهبی داشت و در هر حال با همنشینی با جوانان لذت می برد، از این روست که عضو بسیج بود و با افتخار کارت بسیجی خود را حفظ کرده بود.


آیت الله آل هاشم ادامه داد: آیت الله بنی فضل در اوج فقاهت و درجه علمی قرار داشت، ضمن این‌که سال‌ها نماینده دو استان در مجلس خبرگان رهبری بود، اما هیچگاه تواضع و فروتنی از سوی ایشان فراموش نشد و گاه به گونه ای رفتار می کرد، که گویی امام جماعت مسجدی دورافتاده در شهر تبریز است.


وی با بیان این‌که تمام رفتارها و گفتارهای مرحوم آیت الله مرتضی بنی فضل الگویی برای شاگردان و اطرافیان بود، گفت: آن عالم مجاهد سال‌ها در کنار امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حکومت دینی متحمل رنج‌های بسیاری شد اما مایل نبود کسی این مجاهدت‌ها را به زبان بیاورد و اذعان می داشت که کاری نکرده است.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سیره رفتاری مرحوم آیت الله بنی فضل با طلاب علوم دینی یادآور شد: تواضع و صمیمیت وی در مواجهه با جوانان طلاب هیچگاه از یاد نخواهد رفت، هنوز اساتید حوزوی که خود زمانی شاگرد آن مرحوم بودند، سیره رفتاری ایشان را الگو و سبک زندگی خود قرار داده اند.


آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که هرگز تحصیل در حوزه ‌سبب دوری آیت الله بنی فضل از مسائل اجتماعی و سیاسی نشد، اظهار داشت: درایت سیاسی و عمق بینش آیت الله بنی فضل به قدری بود که در غوغای جریان های سیاسی معاند اسلام در آذربایجان، به حمایت از امام راحل برخاست و با شجاعت آیت الله خمینی(ره) را امام خطاب کرد./935/ت302/ب

ارسال نظرات