۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۸۱۶۱۶
عضو هیات علمی همایش سبک زندگی رضوی:

تاسی به سیره رضوی سبب اصلاح سبک زندگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی گفت: تأسی و تمسک به سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) سبب اصلاح سبک زندگی می‌شود.
سبک زندگي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانیبنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محبوبه بابایی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و عضو هیات علمی همایش منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی گفت: بازشناسی سبک زندگی اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) باعث بهبود سطح زندگی ما می‌شود و می‌تواند در رشد و تحکیم کانون خانواده، از طریق تصحیح نحوه تعاملات خانوادگی موثر باشد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این‌که برای تحکیم بنیان خانواده نیازمند اتخاذ و اجرای مجموعه‌ای از سیاست‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌های همسو با اصول دینی و اخلاقی در روابط درونی و بیرونی خانواده هستیم، تصریح کرد: خانواده سیستمی است که در درون یک سیستم بزرگتر با نام جامعه و نظام اجتماعی قرار دارد و باید این دو سیستم را با تمام امکانات و ظرفیت‌های ویژه آن در کنار یکدیگر دید.

 

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی و نحوه زندگی اهل بیت(ع) معروف و مروج اخلاقیات عملی متعالی ساز انسان، خانواده و جامعه است و نقش سازنده‌ای در تحکیم بنیان خانواده و در نتیجه تقویت بنیان جامعه ایفا می‌کند.

بابایی تاکید کرد: تأسی از آموزه‌های قرآنی و شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) یکی از راهکارهای مهم کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است.

 

یادآوری می‌شود، همایش علمی و پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در زنجان برگزار می‌شود./966/د102/ی

ارسال نظرات