۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۶۲۲
آیت الله حسینی بوشهری تشریح کرد؛

نقش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با تبیین نقش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سبک زندگی اسلامی و طرح چند سؤال، ضرورت اصلاح سبک زندگی، سبک زندگی مطلوب، نقش امر به معروف در سبک زندگی دینی و نقش حوزه های علمیه در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را تبیین کرد.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، در بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد، با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: اگر دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تعطیل شود و نیکی به دیگران از بین برود، خیر و برکت نیز از زندگی رخت برمی بندد.

وی با تبیین نقش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سبک زندگی اسلامی و طرح چند سؤال، ضرورت اصلاح سبک زندگی، سبک زندگی مطلوب، نقش امر به معروف در سبک زندگی دینی و نقش حوزه های علمیه در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را تبیین کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: آن چه امروز در جامعه به عنوان سبک زندگی مطرح است، آمیخته ای از فرهنگ غربی، فرهنگ قبل از انقلاب و گوشه کوچکی نیز از اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: پس از 34 سال از انقلاب اسلامی، رگه هایی در رفتارهای خود می بینیم که با دین اسلام سازگاری ندارد و تحت تأثیر فضای فرهنگی قبل از انقلاب است.

وی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در باره شبیخون، ناتو و تهاجم فرهنگی در کشور تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی در مقابله با توطئه های دشمنان و فرهنگ غربی کارساز است و در این راستا باید نهضت عظیم علمی در کشور اجرایی شود.

امام جمعه موقت شهر قم با بیان این که سلسله اعتقادات و باورهای عمیق عقیدتی موجود در جامعه باید در رفتار نیز خود را نشان دهد، گفت: سبک زندگی باید میوه سلسله اعتقادات و باورهای عمیق اعتقادی باشد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری همچنین، زندگی بدون اشرافیت را مطابق با زندگی اهل بیت و پیامبر اکرم(ص)دانست و اظهار داشت: برای اصلاح سبک زندگی دینی باید بر اساس اصول ثابت زندگی معصومان و پیامبر اسلام زندگی کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور به نقش امربه معروف و نهی از منکر در زندگی و آثار زیان بار ترک امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: رواج گناه، هرج و مرج عمومی، رخت بربستن خیرات و برکات و تسلط اشرار بر امور از آثار زیان بار ترک این فریضه الهی است./9457/پ202/ج
ارسال نظرات