۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۸۱۶۲۸

دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی با سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سوادکوه شمالی برگزار می شود.
آيت الله اسماعيل صالحي مازندراني

حجت‌الاسلام محمد مهدوی، مسؤول ستاد برگزاری سالگرد رحلت آیت الله صالحی مازندرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، از برگزاری دوازدهمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی در زادگاه وی سوادکوه شمالی خبر داد.

 

وی همچنین از سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی خبر داد و افزود: با دعوت نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار، آیت الله هاشمی رفسنجانی سخنران این مراسم خواهد بود.

 

امام جمعه شیرگاه با بیان این که دوازدهمین سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی(ره) شنبه نهم شهریور در مسجد جامع شیرگاه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری این مراسم ارزشمند ستادهای مختلفی جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن این برنامه تشکیل شده است.

 

وی با تأکید بر این که باید زمینه شناخت بیشتر نسل جوان با علما و فقهای دینی بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای جوانان کشورمان است.

 

حجت الاسلام مهدوی گفت: باز خوانی و بازبینی دقیق رهبری علما در عرصه‌های مختلف و مقاطع گوناگون نقش سازنده و پر نشاط سرمایه‌های گذشته در سود آفرینی‌های آینده است.

 

وی تکریم و تجلیل از علما را پاسداشت مقام فقه و فقاهت دانست و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره سبب شکوفایی و بالندگی جامعه بوده و هستند، تصریح کرد: امروز باید سیره علمی و عملی بزرگان دینی را بیشتر در اختیار نسل جوان جامعه قرار دهیم.

 

امام جمعه شیرگاه همچنین به جایگاه فقهی آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد، و گفت: کلاس های درس فقه این عالم فرهیخته در آن دوران از شهرت بسیار بالایی برخوردار بود.

 

وی به خصوصیات اخلاقی آیت الله صالحی مازندران اشاره کرد و گفت: این روحانی برجسته خطه مازندران همواره در کنار طلبه ها به تدریس می پرداخت و بودن با ‌آنها را برای خود افتخار می دانست.

 

حجت الاسلام مهدوی همچنین به سابقه مبارزاتی آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی همواره یار و یاور امام و رهبری بودند و در هشت سال دفاع مقدس نیز تلاش های بسیاری در ساماندهی رزمندگان انجام دادند.

 

امام جمعه شیرگاه، مازندران را مهد عالمان و فقهای دینی دانست و تصریح کرد: دیار طبرستان در تاریخ شیعه همواره شخصیت های برجسته ای را پرورش داده که امروز موجب فخر جهان اسلام هستند./950/ت302/ب

ارسال نظرات