۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۸۱۶۸۰

برگزاری بیش از 70 گفتمان دینی طرح اوقات فراغت در شهرستان ایذه

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی ایذه از برگزاری بیش از 70 گفتمان دینی طرح اوقات فراغت هسته‌های فرهنگی جوان در این شهرستان خبر داد.
گفتمان ديني

سید محمد امین موسوی، کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی ایذه، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری 70 گفتمان دینی در طرح اوقات فراغت هسته‌های فرهنگی جوان در این شهرستان خبر داد و افزود: این گفتمان ها با حضور مبلغان حوزه علمیه استان خوزستان برگزار شد.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی ایذه با اشاره به این که در راستای اجرای طرح اوقات فراغت برنامه گوناگونی برگزار شد، اظهار داشت: موضوعات این گفتمان ها  قرآنی، پاسخ به شبهات، نقد فرقه های انحرافی، بررسی عرفان های نوظهور، پاسخ به احکام شرعی و نهج البلاغه بود.

 موسوی در ادامه افزود: این سلسله گفتمان ها با همکاری واحدهای فرهنگی مساجد و با هدف ایجاد بصیرت افزایی شرکت کنندگان 70 گفتمان در سطح مساجد شهرستان ایذه برگزار شد.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی ایذه همچنین با بیان تأثیر جلسات گروهی و فرهنگی خاطرنشان کرد: امروزه نوجوانان و جوانان علاقه ویژه ای به مسجد و فراگیری علوم دینی دارند که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های منسجم و کارشناسی شده مسجد را به ‌عنوان پایگاهی برای جذب جوانان، ترویج علوم قرآنی و احکام اسلامی استفاده کرد.

دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت شهرستان ایذه با تأکید بر کارکرد های فعالیت در مسجد اظهار داشت: زمانی که جوانان ارتباط تنگاتنگی با مسجد پیدا و وارد فعالیت آن می شوند به یقین توان مدیریتی آن ها بالا می رود.

موسوی حضور مبلغان دینی در مساجد و مناطق محروم را یکی از مهم ترین فعالیت های حوزه علمیه دانست و گفت: مبلغان با حضور در مناطق گوناگون به ویژه محروم استان از انحرافات اعتقادی موجود در مناطق کم می کنند.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی ایذه در پایان مطالب دینی، تفسیر قرآن کریم، موضوعات اجتماعی، ازدواج‌های ناموفق و پیامدهای ناشی از آن، مواد مخدر و اعتیاد، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی از دیگر موضوعات گفتمان ها دینی عنوان کرد./9458/د102/ب

ارسال نظرات