۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۸۱۷۲۶
آیت الله خاتمی:

افرادی که دولت را کانون حزبی می‌کنند به دنبال لقمه چرب هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کام جویی از مسؤولیت تنها در مسائل مادی نیست، گفت: جناحی و حزبی کردن دولت یعنی رفتن به دنبال لقمه چرب؛ شهید رجایی و باهنر مسؤولیت را امانت می دانستند نه لقمه چرب.
سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که شهیدان رجایی و باهنر مسؤولیت را امانت می دیدند نه لقمه چرب، اظهار داشت: این یکی از درس هایی است که مولا علی(ع) به ما آموخته است.

 

وی افزود: انتظار این است که این بینش در بدنه دولت های نظام اسلامی فراگیر شود؛ لقمه چرب تنها در مسائل مادی تفسیر نمی شود بلکه یکی از مصادیق آن این است که دولت را کانون حزبی و جناحی قرار دهند.

 

امام جمعه موقت تهران در تشریح یکی از مسائل بسیار مهمی که مورد تأکید امام(ره) بوده است، گفت: این که مسؤولیت ها مسؤولان را عوض نکند و ساده زیستی و برخورد مهربانانه با مردم را در خود حفظ کنند از نظر امام(ره) بسیار مهم بود؛ این خصلت در شهیدان رجایی و باهنر متبلور بود.

 

آیت الله خاتمی در بیان ویژگی های برجسته شهیدان رجایی و باهنر ابراز داشت: آنها به نظام اسلامی باور داشتند و نسبت به آن عشق می ورزیدند همچنین عشق خدمت به مردم در آنها موج می زد.

 

وی شهید رجایی و باهنر را دو الگو برای دولتمردان صالح نظام اسلامی دانست و گفت: جا دارد که دولت مردان امروز و آینده این الگو ها را پیوسته مدنظر داشته باشند./928/ت302/ج

ارسال نظرات