۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۸۱۷۴۲

اجرای طرح نشاط معنوی در خراسان جنوبی با حضور بیش از 2 هزار نفر

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که 2520 نفر در طرح تابستانی نشاط معنوی سال 92خراسان جنوبی شرکت کرده اند، گفت: از این تعداد شرکت کننده 1120 پسر و 1400 دختر هستند.
طرح نشاط معنوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ازروابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم، در مراسم اختتامییه طرح تابستانی نشاط معنوی در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند با اشاره به این که 2520 نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کرده‌اند، تعدادشرکت‌کنندگان مقطع ابتدایی را در این طرح 1200 نفر عنوان کرد وگفت: از این تعداد شرکت کننده  650 نفر دختر و  550نفرپسر هستند.

 

وی با اشاره به این که 550 نفر در مقطع راهنمایی در این طرح شرکت کرده اند گفت: از این تعداد 250 شرکت‌کننده دختر و 300 شرکت‌کننده را پسران تشکیل می دهند.

 

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی تعداد شرکت‌کننده‌های مقطع دبیرستان را 300 نفرعنوان کرد و افزود: از این تعداد 200 نفر دختر و 100نفر دیگر پسر هستند.

 

حجت الاسلام مومنی مقدم با بیان این که 470 نفر بالاتر از مقطع دبیرستان در طرح تابستانی نشاط معنوی شرکت کرده‌اند گفت: از این تعداد شرکت‌کننده نیز 170 نفر پسر و 300 نفردیگر را دختران تشکیل می دهند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد 30 مبلغ و روحانی در طرح نشاط حضور دارند که 20 مبلغ بومی و 10 مبلغ دیگر اعزامی از قم هستند.

 

حجت‌الاسلام مومنی افزود: 33 امامزاده مشمول طرح نشاط معنوی هستند که شش امامزاده( اباذر ازدک(ع) سرایان، بقعه متبرکه قدمگاه مرتضی علی(ع) نهبندان، شاه سلیمان علی(ع) خوسف و امامزاده‌های بی‌بی زینب خاتون(ع)، مجتمع فرهنگی و مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) و زید بن موسی بن جعفر(ع) سربیشه) میزبان طرح نشاط معنوی یک روزه در استان هستند.

 

وی ادامه داد: تعداد 40 نفر مربی در این طرح نیز شرکت داشته اند و 8 بقعه متبرکه میزبان طرح نشاط معنوی یک روزه بوده است.

 

حجت الاسلام مومنی مقدم گفت: 16 اردوی آموزشی تفریحی برای شرکت کنندگان دراین طرح در نظر گرفته شده بود که این امر تحقق پذیرفت و برای طرح نشاط معنوی 448 میلیون و 700 هزار ریال هزینه شده که 223 میلیون ریال از محل موقوفات منطبق و 225 میلیون و 700 هزار ریال از محل فرهنگی بقاع متبرکه بوده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که ثبت‌نام نوجوانان و جوانان از 10 خرداد‌ماه آغازوتا 20 خرداد‌ماه بوده افزود: گستره اجرای طرح نشاط از 30 تیر‌ماه تا 25 مرداد‌ماه بوده است.

 

حجت الاسلام مومنی گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تاکید بر توجه داشتن به مسایل فرهنگی است که ایشان در آخرین بیانات خود در این رابطه از اصطلاح جنگ فرهنگی استفاده  کردند وگفتند که این جنگ بسیار خطرناک تر از جنگ تسلیحاتی است زیرا در این جنگ دشمن در پوشش دوست و در پوشش مسایل اغواگرانه وارد می شود و این مسئله تشخیص دوست از دشمن را سخت می کند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: این اداره کل تمامی تلاش خود را در این طرح بزرگ انجام دادند و حتی بازرسان ما در پوشش نامحسوس در سطح بقاع متبرکه حضور داشتند ومرتب گزارش های خود را از عملکرد مسؤولین بقاع متبرکه به ما میدادند تا بتوانیم عملکرد آنان را در این طرح بزرگ بسنجیم چراکه نمی توان کم کاری در این عرصه مهم را نادیده گرفت.

 

 روستاهای شهرستان فردوس دارای شناسنامه تبلیغی می‌شوند

 

حجت الاسلام محمد مرادی گفت: روستاهای شهرستان فردوس پس از برگزاری چند مرحله دهگردشی با حضور نمایندگان اداره تبلیغات اسلامی و نهاد امامت جمعه شهرستان فردوس شناسنامه تبلیغی می گیرند.

 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردوس ادامه داد: مدیریت و ساماندهی دانش محور مبلغان در مقاطع و مناسبت های مختلف ازدیگر اهداف اجرای این طرح است. حجت الاسلام مرادی گفت: با تحقق این امر و تدوین شناسنامه های تبلیغی روستاها، امر اعزام مبلغ از هر دو جهت کمی و کیفی سامان دهی بهتری پیدا می کند.لازم به ذکر است این طرح با همکاری گروه فرهنگی کوثر (طلاب و فضلای فردوسی حوزه علمیه قم) اجرا می شود./968/د102/س

ارسال نظرات