۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۷۵۲
16 شهریور؛

آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی شانزدهم شهریور ماه را زمان آغاز فعالیت های مراکز حوزوی در سراسر استان اعلام کرد.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اجرای دوره آموزشی اختبار و تثبیت برای طلاب جدید حوزه های علمیه که از 28مردادماه در حال برگزاری است، اظهار داشت: سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر استان به صورت رسمی از 16 شهریور ماه آغاز می شود.

 

وی تعداد شرکت کنندگان دوره اختبار و تثبیت حوزه های علمیه امسال را 200 نفر عنوان کرد که از طریق کسب امتیازات لازم در آزمون ورودی و مصاحبه اختصاصی برای ادامه تحصیل جذب مدارس حوزوی استان شدند.

 

وی یادآور شد: امسال نزدیک به 600 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه شرکت داشتند که در نهایت دویست نفر در مرحله نهایی پذیرش شدند.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: بیش از 900 نفر در سال تحصیلی جدید در مدارس هشت گانه حوزوی در آذربایجان غربی مشغول فراگیری و کسب معارف و علوم اسلامی می شوند.

 

جذب 18 استاد در مراکز حوزوی آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید

 

وی  افزود: هشت حوزه استان شامل ارومیه در مرکز استان، شهرهای ماکو، خوی و سلماس در شمال و تکاب، میاندواب، شاهین‌دژ و نقده در جنوب استان است که همزمان با سراسر کشور فعالیت‌ های آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.

 

حجت الاسلام قهرمانی بیان داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در تمامی مدارس استان برگزار می شود و این مراسم در مرکز استان در حوزه علیمه امام خمینی(ره) ارومیه با حضور امام جمعه ارومیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسؤولان حوزوی 16 شهریورماه برگزار می شود.

 

وی همچین در ادامه پروسه جذب اساتید برای سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه استان اشاره کرد و افزود: امسال تعداد 18 نفر از اساتید برای تدریس در پایه های مختلف تحصیلی جذب حوزه های علمیه آذربایجان غربی شدند.

 

حجت الاسلام قهرمانی یادآور شد: جذب اساتید با هدف تقویت بنیه علمی طلاب و همچنین در راستای بهره مندی از توان علمی و تخصصی اساتید مجرب حوزوی کشور و به دنبال درخواست انتقالی برخی از اساتید به مراکز حوزوی سایر استانها انجام می شود. /936/ت302/ب

ارسال نظرات