۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۱۷۷۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

قدرت اقتصادی زکات با مصرف بهینه آن نمایان می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه مردم لرستان جنبه اقتصادی زکات را یکی ازمهم ترین منابع اقتصادی دانست و گفت: همان گونه که زحمت جمع آوری زکات بر عهده استان لرستان است، مصرف شدن آن نیز باید در استان باشد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، صبح امروز در جمع مدیران و مسؤولان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به جنبه های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی زکات، جنبه اقتصادی زکات را ریشه و اساس باور دینی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رحمت خداوند شامل حال متقین، زکات دهندگان و مؤمنان به قیامت می شود، اظهار داشت: فقر زدایی، ریشه کن کردن فاصله طبقاتی و از بین بردن چهره زشت تهی دستی از جنبه های اجتماعی زکات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه در آیات قرآن اهمیت زکات بیان شده، ابراز داشت: زکات برای ترویج و تبلیغ دین، تقویت حوزه علمیه و تقویت باور های دینی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به جنبه حکومتی زکات بیان داشت: گرفتن زکات یک امر حکومتی است و فلسفه زکات از تعهدات حکومت اسلامی است.

استاد عالی حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه در لرستان تلاش مطلوبی در راستای جمع آوری زکات صورت گرفته است، تصریح کرد: گام دوم دقت در مصرف زکات است و ما باید بتوانیم قدرت اقتصادی زکات را نشان دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به این که یکی از وظایف مسؤولان شفاف سازی در انجام وظیفه است، خاطر نشان کرد: ستاد احیای زکات باید به عنوان یک قدرت اقتصادی عمل کند و در این بخش نیاز به کار و برنامه ریزی است.

وی در پایان تصریح کرد: همانطور که زحمت جمع آوری زکات بر عهده استان لرستان است؛ پس باید مصرف آن نیز برای استان باشد./9451/پ202/غ

ارسال نظرات