۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۸۱۷۸۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ قرآنی سد محکمی در برابر انحراف است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قربانی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، ظهر امروز در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی طرح ترتیل قرآن کریم ماه مبارک رمضان با تأکید بر این که برنامه های قرآنی باید در ماه های غیر ماه مبارک رمضان نیز با انگیزه بیشتری دنبال شود، گفت: فعالیت های قرآنی نباید تنها مختص ماه رمضان شود.

 

وی با بیان این که تلاش های قاریان قرآن برای توسعه فرهنگ قرائت و فهم قرآن باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: قرائت کلام الهی باید همراه با فهم و درک حقایق آن همراه باشد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

 

امام جمعه رشت، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

امام جمعه رشت، نزول قرآن کریم را زمینه ساز عزت و سربلندی امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نزول کلام الهی را می توان آغاز تمدن بشری دانست.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امت اسلامی در سایه نزول کلام الهی هم از لحاظ مادی و هم معنوی شهره آفاق گشتند، بیان داشت: عزت و افتخار امروز امت اسلامی نیز در پناه قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی ادامه داد: اگر مرحله تمدن بشری که با نزول قرآن به وجود آمد را برداریم بشریت همچنان در ضلالت باقی خواهد ماند.

 

وی قرائت قرآن را ارائه راه درست خواندن قرآن و رعایت اصول تجویدی خواند و بیان کرد: قرائت قرآن دریچه ای به سوی حقیقت قرآن است اما متأسفانه امروزه این امر در مقدمه مانده است و آن گونه که باید بدان پرداخته نشده است و به حقیقت قرآن دست نیافته ایم.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری توجه به عمق و اندیشه قرآن را یک اصل دانست و خواستار توجهی فزون تر به مفاهیم قرآنی در کنار قرائت کلام‌الله وحی شد.

 

همچنین حجت الاسلام یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در این مراسم با اشاره به این که این استان دارای قارایان و حافظان برجسته بسیاری است، ادامه داد: خلأ نبود یک محفل عمومی قرآن در ماه مبارک رمضان در شهرستان رشت در سال‌های گذشته به شدت احساس می‌شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: صدها هزار نفر در ماه مبارک رمضان بیننده برنامه ختم قرآن مجید از شبکه استانی صدا و سیمای گیلان بودند.

 

وی هدف از پخش زنده برنامه ختم قرآن در ماه مبارک رمضان را ایجاد فضای معنوی در این ماه شریف عنوان کرد و گفت: البته کاستی‌هایی نیز در برگزاری این مراسم احساس می‌شد که تا سال آینده تلاش می‌شود با از بین رفتن آن نواقص، ختم قرآن با شکوه و شور و حال بیشتری برگزار شود./950/پ202/س

ارسال نظرات