۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۷۹۴
توصیه‌های مهم آیت‌الله علوی گرگانی به دولت جدید:

دولت یازدهم در صورت حرکت در مسیر رهبری به دولتی محبوب تبدیل خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دولت باید توصیه‌ها و نظر مبارک رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را در اجرای امور مختلف کشور لحاظ کند و با بهره‌گیری از نظرات بزرگان دین، اندیشمندان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف خود را به جایگاه یک دولت پسندیده برساند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ، پیش از ظهر امروز در دیدار «مسؤولان اجرایی دبیرخانه کنگره ملی نقش متخصصین در دولت جمهوری اسلامی و ستاد برگزاری اولین کنگره حماسه اقتصادی و نقش متخصصین در دولت یازدهم» با بیان این‌که خداوند برای هر چیزی اندازه و مقداری قرار داده است، گفت: اگر کارهای خود را در همه مراحل به خداوند بزرگوار واگذار کنیم، به نحو احسن پیش خواهد رفت.
وی با اشاره به این‌که رعایت حد اعتدال در همه امور امری الزامی است، افزود: باید همه مسؤولان، رییس‌جمهور، دولت و مجموعه‌های زیر نظر دولت در چاچوب قانون حرکت کنند و از افراط و تفزیط در کارها پرهیز کنند، چون در کشور اسلامی و قانون‌مدار افراط و تفریط در کارها معنا ندارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: در دولت‌های قبلی شاهد نقاط ضعف و قوتی بودیم که این موارد به دلیل افراط و تفریط در کارها و عدم توجه به قانون اتفاق افتاد.
آیت‌الله علوی گرگانی حل مشکلات را در گرو عمل به قوانین و حرکت دولت در این چارچوب دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند تا همه اقشار جامعه به حق خود برسند و عدالت درباره مردم جاری شود.
وی در ادامه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که همه باید دولت را حمایت کنند، اشاره کرد و افزود: اصل این است که دین اسلام مطرح شده و قوانین دین جاری شود و برای حمایت دولت مراجع عظام تقلید در کنار رهبری و رهبری در کنار مراجع تقلید هستند و یاری می‌کنند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: دولت باید توصیه‌ها و نظر مبارک رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را در اجرای امور مختلف  کشور لحاظ کند و با بهره‌گیری از نظرات بزرگان دین، اندیشمندان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف خود را به جایگاه یک دولت پسندیده برساند.
وی در پایان با اظهار امیداوری از این مطلب که خواهانیم دولت یار و یاور رهبری باشد و در کنار رهبری به حرکت خود ادامه دهد، ابراز داشت: هر کس در سایه ولایت فقیه و رهبری حرکت کند محبوب و پسندیده خواهد بود و می‌تواند به محبوبیت دست پیدا کند که دولت یازدهم هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند در کنار رهبری به دولتی محبوب تبدیل شود، ما هم توفیق این دولت را از خداوند خواهانیم./907/پ202/ج
ارسال نظرات