۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۸۱۸۰۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

گسترش نهضت معنوی در غرب کاملا مشهود است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز نهضت معنوی در دنیای غرب حاکم شده است، گفت: غربی ها پس از شکست در مبانی خود به معنویت روی آورده اند.
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني مدير مرکز اسلامي هامبورگ و عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم طرح ضیافت ویژه اساتید که در دانشگاه گیلان برگزار شد با اشاره به این که در تاریخ شخصیت های برجسته ای در ایران بودند که امروز تألیفات آنها در غرب مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: اندیشه های شخصیت های بزرگی همچون ابن سینا و زکریای رازی امروز در دنیای غرب بسیار نقش آفرین است.

 

وی با بیان این که  با بیان اینکه میان علم و دین تناقضی وجود ندارد، اظهار کرد:  نتیجه پیاده شدن تمدن حقیقی دین به معنای دقیق در جوامع بشری، رشد عقلانیت، تفکر و عمل آدمی است.

 

رییس مرکز اسلامی هامبورگ اضافه کرد: با توجه به تفسیر غلط غرب از دین، متأسفانه آنان با ابزار علم، راه انحراف و تباهی را دنبال کردند.

 

وی جهل را ریشه همه دشمنی‎ها در هر جامعه‎ای دانست و گفت:  یکی از اصلی ترین ویژگی‌ها و شاخصه‌های جامعه مهدوی علم خیزی است و مدینه فاضله جامعه مهدوی، یک جامعه همراه با علم و معرفت است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایات و احادیث، کمال عقول را یکی از ویژگی های حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) خواند و افزود: حکومت مهدوی در درجه اول با جهل و خودپرستی تمدن انسان گرایان مبارزه می کند.

 

وی با تاکید بر نگرش واقع بینانه به تمدن غرب، اظهار کرد: باید مانند برخی در مقابل تمدن و پیشرفت غرب مرعوب نشد و به خودباختگی مبتلا نشده و همچنین مانند برخی دیگر نیز منکر همه دستاوردها و پیشرفت های جهان غرب نشویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اذعان کرد: این هر دو تحلیل غلط است زیرا مبنای اصلی تفکر غربی، تفکر اومانیستی و انسان محوری و به دنبال آن لیبرالیزم است و همین نوعتفکر، امروز غرب را دچار بن بست کرده است.

 

وی تصریح کرد: نتیجه پیشرفت های غربی که با کنار گذاشتن دین و معنویت همراه بوده، پدید آمدن یک خوی استکباری و قدرت پرستی در این کشورها است.

 

رییس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به بحران معنویت شدید مردم در غرب، اعلام کرد:  تنها در صورتی جامعه بشری، بهشت دنیوی را تجربه خواهد کرد که تمدن بشری با حقیقت و گوهر دین رابطه برقرار کند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تا زمانی که معنویت حقیقی در جامعه وجود نداشته باشد مشکلات متعدد و مفاسد بی حد و حصر در جامعه اجتناب ناپذیر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با بیان این که گسترش علم بستر تحول در جامعه را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: تحول علمی جامعه کشور را در سطح بین المللی در جایگاه ارزشمندی قرار خواهد داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه برخی به دنبال تفکیک علم و عقاید از هم هستند، ادامه داد: این عده دین را از حقیقت بیرون آوردند و آن را تنزل دادند.

 

وی با بیان این که افراط و تفریط نسبت به دین از سوی برخی گروه ها دنبال می شود، گفت: روح دین از هرگونه افراط و تفریط به دور است و همواره به اعتدال سفارش می کند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود نگاه غرب به آزادی را شکست خورده دانست و خاطرنشان کرد: نگاه غرب به تمدن و آزادی کمال و سعادت را برای بشریت به ارمغان نخواهد آورد.

 

وی با بیان این که غرب در تحلیل آزادی به بن بست رسیده است، ادامه داد: متأسفانه غربی ها با وجود رشد و پیشرفت در تکنولوژی و صنعت، اما در مباحث اخلاقی دچار لغزش هستند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز نهضت معنوی در دنیای غرب حاکم شده است، گفت: غربی ها پس از شکست در مبانی خود به معنویت روی آورده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی تمدن واقعی در حوزه انسانی را بازگشت به دین دانست و خاطرنشان کرد: اگر بشریت مسیر تدوین حقیقی را در پیش گیرد و به همان گوهر حقیقی بازگردد به یقین بهشت واقعی را تجربه خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان نیز در این مراسم بر ضرورت کسب تقوا در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اخلاقی تأکید کرد و گفت: کسب تقوا انسان را به حقیقت نزدیک می کند.

 

وی با بیان این که محافل علمی از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است، افزود: یکی از جاهایی که ما را به ملکوت می رساند اندیشه و تفکر صحیح است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان با اشاره به این که اندیشه و تفکر صحیح بستر تمدن را در جامعه رقم خواهد زد، ادامه داد:  تمدن در جوامع اسلامی با سعادت و تعالی همراه خواهد بود.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این که نباید از هویت اصلی خود فاصله بگیریم، ادامه داد: بازیابی هویت خویشتن یک مسأله مهم در کشورمان است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان در بخش پایانی سخنان خود از شرکت 140 نفر از شرکت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان در طرح  ضیافت خبر داد./950/پ202/س

ارسال نظرات