۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۸۱۹

آیین بزرگداشت آیت الله صادقی در خرم آباد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله صادقی در خرم آباد خبرداد.
بزرگداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی، حجت الاسلام علی اسماعیلیان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله صادقی در خرم آباد خبرداد و گفت: در این مراسم ویژه از فعالیت های علمی و آموزشی آیت الله صادقی، رییس حوزه علمیه آیت الله کمالوند خرم آباد، تجلیل خواهد شد.

وی با بیان این‎که آیت الله صادقی خدمات ارزنده ای در شهرستان خرم آباد و استان لرستان داشته است، افزود: معرفی بزرگان علمی و مذهبی مناطق گوناگون و تقدیر و تجلیل از خدمات و اقدامات ارزنده آنها اقدامی بسیار مهم و اثرگذار است.

حجت الاسلام اسماعیلیان اظهار داشت: آیت الله عباسعلی صادقی از بزرگان علم و فقاهت در لرستان است که عمر با برکت خود را برای خدمت به جامعه و حوزه علمیه صرف کرده است.

 وی با بیان این که بزرگداشت این عالم روحانی در حقیقت بزرگداشت مقام فقه، مرجعیت و علما است، ابرازداشت: به همین منظور مراسم بزرگداشت وی نیمه دوم امسال در خرم آباد برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام لرستان ادامه داد: تقویت روحیه خودباوری در میان جوانان لرستان و شناساندن مفاخر استان به عنوان سرمایه های اصلی فرهنگی و دینی از اهداف برگزاری مراسم تجلیل از بزرگان و مفاخر استان است.

گفتنی است، آیت الله عباسعلی صادقی در سال 1304 در روستای قهساره از توابع اردستان اصفهان متولد شد و در سال 1315 در سن 11 سالگی در حوزه علمیه جد بزرگ واقع در بازار اصفهان مشغول به تحصیل علوم دینی شد.

این عالم روحانی در سال 1338 به دعوت آیت الله کمالوند برای تدریس در حوزه علمیه کمالیه به خرم آباد دعوت شد و اکنون نیز به عنوان رییس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد مشغول فعالیت است./9451/د101/غ

ارسال نظرات