۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۸۱۸۳۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هرگونه ماجراجویی غرب در سوریه تسریع در اضمحلال رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقدمه‌چینی رسانه‌ای غرب علیه سوریه همان روش جرج بوش قبل از حمله به عراق و اشغال این کشور است.
شورشيان مسلح سوريه مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به جنجال رسانه‌ای غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی اظهار داشت: این جریان ضد اسلامی که علیه مقاومت سوریه آغاز شده، زمزمه حمله نظامی به این کشور است.


وی با بیان این‌که غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال مقدمه‌چینی برای حمله به سوریه هستند، خاطرنشان کرد: در حقیقت هدف اصلی از حمله به سوریه سرنگونی مقاومت اسلامی و تأمین امنیت برای رژیم غاصب صهیونیستی است، که با بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه پیگیری می شود.


نماینده مردم مراغه در مجلس با تأکید بر این‌که این مقدمه‌چینی همان روش جرج بوش قبل از حمله به عراق و اشغال این کشور بوده است، تصریح کرد: آمریکا در حمله به عراق به دنبال تسلیحات اتمی بود، اما هم سردمداران این کشور و هم حامیانش می دانستند که عراق چنین تأسیساتی ندارد.


دواتگری با اشاره به این‌که آمریکا و غرب خود بزرگترین تولید کننده سلاح های شیمیایی در جهان هستند، ادامه داد: اگر قرار باشد سلاح‌های شیمیایی در سوریه یافته شود، قطعا از نزد تروریست های مورد حمایت غرب خواهد بود، چراکه آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش بزرگ ترین حامی شورشیان تکفیری و سلفی سوریه هستند.


 وی با بیان این‌که آمریکا و غرب بزرگترین تأمین کننده سلاح شیمایی صدام در دوران جنگ تحمیلی بودند، گفت: امروز که خبری از صدام نیست، غرب ابزار و امکانات استفاده از این سلاح های مرگبار و ضدبشری را در جنگ های مختلف به مزدوران خود می سپارند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هرگونه ماجراجویی آمریکا و غرب را تسریع در اضمحلال رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اگر غرب بخواهد تجاوزی مشابه آنچه در افغانستان، عراق و لیبی داشته، در سوریه تکرار کند، تجربه تلخ گذشته خود را بار دیگر خواهد چشید.


دواتگری با تأکید بر این‌که از دیدگاه شرع مقدس اسلام و تشیع استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی حرام است، گفت: استفاده از سلاح های شیمیایی تنها روش مزدوران غرب است، هیچ دولتی برای حفظ حاکمیت و مشروعیت خود دست به چنین جنایتی علیه شهروندان خود نمی زند، باید دانست که جنجال‌های رسانه‌ای غرب به دنبال پیروزی های ارتش سوریه بوده است./935/ت302/ج

ارسال نظرات