۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۸۱۸۴۲
مدیر کل اوقاف گیلان:

سنت وقف پاسدار انتشار علوم و معارف اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف گیلان، تقویت سنت حسنه وقف را زمینه‌ساز احیای ارزش های ناب اسلامی دانست و گفت: سنت حسنه وقف پاسدار انتشار علوم و معارف اسلامی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اداره اوقاف و امورخیریه در شهرستان شفت اعلام کرد: سنت حسنه وقف پاسدار انتشار علوم و معارف اسلامی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان تقویت سنت حسنه وقف را زمینه‌ساز احیای ارزش های ناب اسلامی دانست و گفت: وقف، راهی در جهت تأمین آینده و گذشته انسان است که باید در جهت تقویت آن تلاش شود.

 

حجت الاسلام عادلی وقف را برخاسته از فطرت نوع‌دوستی انسان دانست و تصریح کرد: احیای این سنت حسنه اسلامی موجب گسترش عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد.

 

وی با بیان این که در تاریخ اسلام ائمه اطهار(ع) و بسیاری از بزرگان دینی اموال خود را در راه خداوند و عزت و عظمت اسلام وقف کردند، تصریح کرد: امروز بهترین الگو برای خیران ما ائمه معصومین(ع) هستند.

 

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: استفاده از درآمدهای وقف برای ساخت مسجدها، دانشگاه‌ها، ایجاد کتابخانه‌ها، برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) و مسابقات فرهنگی ورزشی از فواید فرهنگی و آموزشی وقف است.

 

حجت الاسلام عادلی یکی از مهم‌ترین وظایف اداره اوقاف را انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دانست و تصریح کرد: امروز دشمن با ابزار قدرتمند خود به دنبال تأثیر بر روی مردم ما است.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن در قالب جنگ نرم بر علیه نظام اسلامی، گفت: امروز موضوع جنگ فرهنگی که دشمن به طور گسترده آن را در دستور کار قرار داده است باید کاملاً جدی مورد توجه همه مسؤولان و دستگاه‌ها قرار گیرد.

 

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با بیان این که شهرستان شفت 34 موقوفه دارد، اظهار داشت: پیش از این همه امور مرتبط در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان به صورت مشترک در شهرستان فومن انجام می گرفت که از این پس به تدریج رسیدگی به این امور بر عهده نمایندگی شفت قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام عادلی در پایان یادآور شد: شفت دارای بیش از سی بقعه متبرکه است که از مهم ترین آنها می توان به دو امامزاده عظیم الشان، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده اسحاق(ع) اشاره کرد./950/پ203/ب

ارسال نظرات