۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۸۱۸۸۰
استاد حوزه علمیه:

انجام رسالت طلبگی با اکتفا به دروس حوزوی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: انگیزه و دلیل داشتن برای طلبه شدن در استوار بودن در این راه نقش بسزایی را ایفا می‏کند.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام‏ والمسلمین محمد تقی هادی‏زاده، استاد حوزه علمیه شب گذشته پس از اقامه نماز در جمع طلاب مدرسه محمودیه کرمان گفت: کسی که در مسیر طلبگی قرار می‏گیرد باید ریشه‏ای قوی برای راه خود آماده سازد چراکه طلبگی وظیفه سنگینی است و ریشه قوی لازمه آن است.

وی در ادامه افزود: انگیزه و دلیل داشتن برای طلبه شدن در استوار بودن در این راه نقش بسزایی را ایفا می‏کند.

حجت‏‏الاسلام ‏والمسلمین هادی‏زاده عنوان کرد: سلامت روحی نمی‏تواند دلیل قانع‏کننده‏ای برای طلبه شدن باشد چراکه در غیر مسیر طلبگی هم می‏توان سلامت روحی را به دست آورد.

وی با بیان این‏که طلبگی در خدمتگزاری محدود نمی‏شود یادآور شد: درعرصه‏های دیگر هم می‏توان خدمت‏های بسیاری را به جامعه عرضه داشت.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: علاقه داشتن به طلبگی  جواب صحیحی برای طلبه شدن نیست و یکی از وظایف طلبه علاقه زدایی است.

حجت‏‏الاسلام‏ والمسلمین هادی‏زاده ابراز داشت: اگر بخواهید در مسیر طلبگی استوار بمانید باید ملاک و معیار صحیحی داشته باشید.

وی رسالت طلبگی را در هدایت دانست و هدایت را به تربیت تعبیر کرد همچنین معنای تربیت را نشست و برخاست با جامعه خواند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: طلاب باید قرآن را به خوبی یاد بگیرند چراکه قرآن نسخه شفای روحی جامعه است.

وی اظهار داشت: طلاب نباید به دروس حوزوی اکتفا کنند بلکه باید کتاب‏های دیگر را هم در مسیر آموزش خود قرار دهند.

حجت‏‏الاسلام ‏والمسلمین هادی‏زاده خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب تنها در ماه‏های مذهبی محدود نمی‏شود بلکه طلاب در تمام حالات باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی منشأ آسیب‏های طلبه را ریشه نداشتن و فشار جامعه دانست و گفت: آسیب ها علاوه بر شناسایی نیاز به از بین بردن نیز دارند./9706/پ202/ب

ارسال نظرات