۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۸۸۵
آیت‌الله خاتمی:

اسرائیل دست از پا خطا کند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله خاتمی گفت: این‌که امریکا و اسرائیل هر روز از حمله نظامی سخن می‌گویند و اتفاقی نمی‌افتد تنها به این دلیل است که خودشان نیز می‌دانند اگر اسرائیل بخواهد کاری انجام دهد، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در اجتماع سربازان و کارکنان پشتیبانی منطقه 5 ارتش جمهوری اسلامی ایران  که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به وظیفه نیروهای مسلح نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: شما وظیقه حفاظت از سرزمینی را دارید که منتشر کننده اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت است.


وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) سه عنصر بصیرت، صبر و شناخت مواضع حق را برای علمداران دین برشمرده‌اند و می‌فرمایند که علمداران دین باید این سه ویژگی را در خود داشته باشند.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، بصیرت را شناخت شرایط  و وضعیت زندگی انسان دانست و اظهار داشت: شناخت توطئه‌ها و راه مقابله با این توطئه‌ها، رکن دیگر وجود بصیرت است که نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بیش از دیگران  نیاز به بصیرت دارند تا شرایط را شناخته و از کشور دفاع کنند.


جمهوری اسلامی، طنین‌انداز اسلام ناب محمدی
وی افزود: امروز، ایران اسلامی ام‌القرای جهان اسلام است به این معنا که طنین‌انداز اسلام ناب محمدی در کشور و همچنین طنین‌افکن آن در جهان است.


امام جمعه موقت تهران به هجمه 34 ساله دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب به وسیله‌های مختلف از جمله تحریک ملیت‌ها و اقوام مختلف همچون منطقه کردستان، آذربایجان و خلق عرب، سعی در ایجاد اختلاف و نزاع بین آنان را داشتند که به لطف خدا ناکام ماندند.


وی اقوام مختلف ایرانی را همچون برادر دانست و افزود: به فضل خدا تمام اقوام مثل برادر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در دفاع از نظام اسلامی، ید واحده هستند همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس شاهد حضور تمام اقشار جامعه بودیم و هیچ شهری در کشور وجود ندارد که شهید تقدیم اسلام و کشور نکرده باشد.


آیت‌الله خاتمی به توطئه منافقین در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: منافقینی که با حمایت کنگره امریکا و اتحادیه اروپا دست به جنایت‌های فراوانی علیه ملت ایران زدند و بیش از 17 هزار نفر از مردم کشور را به شهادت رساندند به‌عنوان گروهی تروریستی شناخته نمی‌شوند اما حزب‌الله لبنان که از خاک خود دفاع می‌کند در لیست تروریست‌ها قرار گرفته است؛ اگر امروز کسی نسبت به جنایات منافقین شک داشته باشد به واقع یک ساده لوح سیاسی است.


وی توطئه نفوذی‌ها را در کشور از دیگر تلاش‌های دشمن دانست و خاطرنشان کرد: بنی صدر یکی از بیگانگانی بود که وارد کشور شد و در رأس سیستم اجرایی کشور قرار گرفت که پس از اتمام کارش به دامان استکبار بازگشت؛ همچنین 6 کودتایی که به فضل خداوند پیش از انجام خنثی شد.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، جمهوری اسلامی را درختی تنومند در مواجهه با مشکلات خواند و تأکید کرد: نهال انقلاب اسلامی که 34 سال پیش به دست امام راحل بنیان نهاده شد، امروز و پس از پشت سر گذاشتن توطئه‌های بزرگ همچون 8 سال دفاع مقدس، به درخت تنومندی تبدیل شده که هیچ طوفانی توان تکان دادن آن را ندارد و این اتفاق، بدون رهبری دینی و مردم متدین رخ نمی‌داد همان‌گونه که در جریان بیداری اسلامی شاهد بودیم که به دلیل نداشتن رهبر، با چه مشکلاتی مواجه شده‌اند.


وی شاخص‌های رشد کشور را برشمرد و اظهار داشت: اولین شاخص در تعیین رشد یک کشور، همراهی مردم با آن نظام است به‌طوری که اگر مردم با نظام همراه نباشند، آن نظام دوام نخواهد داشت حتی اگر بر حق باشد؛ امیرالمؤمنین (ع) نیز در این خصوص می‌فرمایند: «اگر شما مردم نیامده بودید حکومت را نمی‌پذیرفتم» که این شاخص، در کشور از بالاترین حد برخوردار است.


صندوق رأی، محور همراهی مردم با نظام

امام جمعه موقت تهران شاخص دیگر را حضور مردم پای صندوق‌های رأی عنوان کرد و بیان داشت: انتخابات و صندوق رأی بهترین مشخصه برای همراهی مردم با نظام است که با بررسی انتخابات گذشته با مشارکت حدود 73 درصد و همچنین سال 88 که بیش از 85 درصد مردم در آن شرکت کردند که متأسفانه نااهلان و فتنه‌گران، شیرینی این حضور را با شعار دروغ تقلب در کام مردم تلخ کردند، می‌توان این نکته را به خوبی درک کرد که نظام اسلامی حمایت مردمی را همراه خود دارد.


وی مدیریت و رهبری کشور را شاخص دیگر بررسی رشد آن کشور دانست و افزود: رهبری هر جامعه، میزان اقتدار و محبوبیت آن جامعه را مشخص می‌کند به‌گونه‌ای که هرچه رهبری مقتدر باشد، کشور نیز مقتدر خواهد بود.


آیت‌الله خاتمی به ملاقات پوتین، رییس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: او پس از ملاقات با ایشان در پاسخ به این سؤال که این دیدار را چگونه دیدید، می‌گوید من کمونیست هستم و همسر من یک مسیحی ارتودکس و تمام کتاب‌های مسیحیت را در اختیار دارم و آنان را مطالعه کرده‌ام، وقتی به دیدار ایشان رفتم، حضرت مسیح در نظر من مجسم شد؛ من پیش از این نمی‌دانستم کانون رهبری کشور کجاست.


وی به دیدار کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل در زمان مسؤولیتش اشاره کرد و گفت: او نیز پس از ملاقات با مقام معظم رهبری می‌گوید من با شخصیت‌های زیادی در دنیا ملاقات داشته‌ام اما پس از ملاقات ایشان، تمام شخصیت‌ها در نظر من رنگ باختند و تعجب کردم که با وجود شخصیتی همچون ایشان، چرا من دبیر کل سازمان ملل هستم؟


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مقام معظم رهبری تاریخ انقلاب‌های تمام دنیا را مطالعه کرده‌اند و به این معناست که با نقاط ضعف و قوت هر انقلاب آشنا هستند و تهدیدها و فرصت‌ها را به خوبی می‌شناسند؛ رهبری که دشمن را به خوبی می‌شناسد و به کشور به عنوان یک لقمه چرب نگاه نمی‌کند، عامل رشد و نشانه رشد کشور است.


وی به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی و هوا فضا اشاره کرد و گفت: روزی بود که برای کوچک‌ترین بیماری‌ها محتاج اعزام بیمار به کشورهای دیگر بودیم اما امروز در عرصه پزشکی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که از سایر کشورها برای درمان به ایران سفر می‌کنند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشرفت های نظامی جمهوری اسلامی پس از انقلاب، اظهار داشت: دیگر شاخصه اقتدار یک کشور، اقتدار نیروهای نظامی آن است که به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی، مقتدرترین نیروی نظامی را در منطقه دارد و البته، ارتش، سپاه و بسیج را به عنوان یک نیروی نظامی مقتدر در دنیا شاخته شده است که نیرویی بازدارنده است.


وی با تأکید بر جدیت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در مقابله با تهدیدات، بیان داشت: این‌که امریکا و اسرائیل هر روز از حمله نظامی سخن می‌گویند و اتفاقی نمی‌افتد تنها به این دلیل است که خودشان نیز می‌دانند اگر اسرائیل بخواهد کاری انجام دهد، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند./9315/پ201/ج

ارسال نظرات