۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۸۱۹۰۶
از سوی معاونت تهذیب حوزه اصفهان؛

نهمین دوره طرح ادیب ویژه ملبس شدن طلاب اصفهانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نام‌نویسی نهمین دوره طرح ادیب ویژه ملبس شدن با اعطای گواهینامه آموزشی به شرکت‌کنندگان از ابتدای شهریورماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.
طرح آموزشي اديب

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، نهمین دوره طرح ادیب از سوی معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از ابتدای مهرماه امسال برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این طرح، سامان‌بخشی به تلبس طلاب جوان، آماده‌سازی طلاب برای این امر مقدس و فرهنگ‌سازی پاسداشت لباس مقدس روحانیت، تأمین نیاز مراکز ونهادها برای روحانیان جوانی که ملبس دائم شده‌اند، برطرف کردن رکود اجتماعی نیروهای مستعد حوزوی و فعال کردن طلاب معمم در چرخه تبلیغ و مدیریت مراکز دینی است.

گفتنی است، برگزاری دوره فشرده آموزشی وکارگاه‌های تبلیغی از ویژگی‌های این طرح است که در این طرح به مباحثی همچون ضرورت تلبس به لباس مقدس روحانیت، اخلاق فردی و آداب اجتماعی، جریان‌شناسی، احکام، آشنایی با تفسیر، ولایت فقیه، مدیریت، نقش خانواده در موفقیت‌های روحانی، آشنایی با فرق، مهدویت پرداخته می‌شود.

از مزایای شرکت در این طرح بازخوانی مسائل اولویت دار و مبتلابه در سرفصل‌های شش‌گانه آموزشی علوم و معارف قرآنی، احکام، عقاید، مهارتهای کاربردی، اخلاق و تربیت دینی و علوم و معارف سیاسی، استفاده از اساتید مجرب در رشته‌های کاربردی تبلیغ، معرفی افراد شرکت کننده این طرح به مراکز اعزام مبلغ و مراکز تبلیغی، اعطای گواهینامه آموزشی به قبول‌شدگان است.

برخی دیگر از نکات مثبت شرکت در نهمین دوره طرح ادیب اهدا لوح یادمان طرح ادیب از طرف مدیر حوزه علمیه اصفهان، تجلیل و تکریم از طلاب آماده به تلبس در روز عید غدیر در مراسم جشن، معمم شدن افراد شرکت کننده به دست علما و بزرگان حوزه و از اصلی ترین مزایای این طرح ورود طلاب جوان به عرصه پرافتخار تبلیغ و تلبس و تعمم به لباس مقدس روحانیت است.

اتمام سطح 1(قبولی در امتحانات کتبی وشفاهی پایه 6)که به تأیید معاونت محترم آموزش وپژوهش مرکز مدیریت اصفهان رسیده باشد، عدم تلبس دائم به لباس روحانیت، دارا بودن سلامت کامل جسمی، روحی و روانی، موفقیت در ارزیابی‌ها، تشخیص صلاحیت و شرکت در دوره‌های آموزشی از شرایط شرکت در این طرح است.

زمان نام‌نویسی برای این طرح از دهه اول شهریور ماه و شروع کلاسهای این دوره از از ابتدای مهرماه سال جاری است.

 گفتنی است، مراسم عمامه‌گذاری هم‌زمان با عید غدیر خم با حضور رییس حوزه علمیه اصفهان، حضرت آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ،نماینده محترم ولی فقیه دراستان و مدیرحوزه علمیه اصفهان و اساتید وفضلای حوزه های علمیه استان و مسؤولان برگزار می‌شود./914/د102/ب

ارسال نظرات