۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۹۱۲
آزمون جدید ارشاد/ 18:

اجرای گفتمان امام و رهبری در عرصه فرهنگ و هنر ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: اگر بخواهیم فرهنگ صحیحی در جامعه داشته باشیم باید گفتمان امام و رهبری را در هنر و فرهنگ پیاده کنیم.
اجرای گفتمان امام و رهبری در عرصه فرهنگ و هنر ضروری است

حجت الاسلام علی معبودی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، در گفت‌‍و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به شعار اعتدال دولت یازدهم و تحقق آن در مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت: یکی از مسائل مهم کشور ما به سبب مسلمان بودنمان فرهنگ است، اهمیت فرهنگ به قدری است که امام خمینی(ره) فرمودند که اگر فرهنگ یک کشور اصلاح شود امور دیگر هم اصلاح می شود؛ بنابر این یکی از نهادهای تأثیرگذار در اصلاح فرهنگ کشور وزارت ارشاد است که باید فرهنگی صحیح همگام با خواسته‌های فرهنگی و اعتقادی مردم را در جامعه نهادینه کند.

وی افزود: از این رو اگر دولت بخواهد ریشه ای عمل کند باید با نهادینه کردن فرهنگ به مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی برود که حتما کارسازتر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان زنجان در ادامه با اشاره به چگونگی سوقدادن هنر و سینما به سمت دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی تصریح کرد: به نظر بنده اگر وزیر ارشاد بخواهد یک کار نو و به دور از روزمرگی انجام دهد، باید فرهنگ و گفتمان امام و رهبری را چه در مقوله هنر و سینما و چه در مباحث دیگر پیاده کرده و پیروی کند، که اگر این مقوله نهادینه شود دیگر شاهد حوادث و اشتباهاتی که در دولت های گذشته وجود داشت، نخواهیم بود.

وی ادامه داد: البته برای وزارت ارشاد به سبب مسؤولیت خطیری که دارد مهم ترین مسأله این است که از انسان‌های با انگیزه بالا و دغدغه‌مند در امور دینی استفاده کند.

حجت الاسلام معبودی در ادامه مساجد را مورد وثوق و اعتماد مردم دانست و خاطرنشان کرد: اساسا یکی از کارهای مثبت این دولت می تواند پیاده کردن اسناد بالا دستی که همان گفتمان امام و رهبری است در مساجد باشد، چون مردم به مساجد اعتماد دارند و امام خمینی(ره) هم مساجد را سنگری برای پناه گرفتن می دانستند.

 وی در پایان ابراز داشت: باید افزون بر توجه به ساختمان مسجد که جنبه سخت افزاری آن است به جنبه نرم افزاری آن هم توجه ویژه داشت که این نیز نیازمند تدابیر لازم و تصمیمات صحیح در این عرصه است. /949/ت302/س

ارسال نظرات