۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۸۱۹۳۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز جمعه پایگاه ولایت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه لرستان نماز جمعه را پایگاه عبادت خواند و بیان داشت: نماز جمعه حلقه اتصال به خدا، مردم و ولایت است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز، در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در لرستان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به جایگاه نمازجمعه اظهار داشت: موجودات عبادت خداوند متعال را انجام می دهند اما در بین همه موجودات حسن و انس برای عبادت انسان خلق شده است.

وی با بیان اینکه بهترین عبادت تفکر است، ابراز داشت: معرفت عامل نخست برای حسن عبادت است؛ چرا که حسن عبادت در معرفت و آگاهی انسان است.

استاد عالی حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه اخلاص از موارد دیگر حسن عبادت است، گفت: عبادت خالصی که برای خدا باشد در اسلام مورد تأکید قرارمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه نماز جماعت یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه آثار اجتماعی، سیاسی و تربیتی فراوانی دارد و کانون بندگی و بیداری است.

وی با اشاره به اینکه دین از سیاست جدا نیست، بیان داشت: بیداری و رشد سیاسی جامعه در سایه نماز جمعه است.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که بُعد دیگر نماز جمعه ارتباط با مردم و خلق خداست، ابراز داشت: نماز جمعه زبان گویا و پناهگاه مردم است.  

نماینده ولی فقیه در لرستان نماز جمعه را پایگاه ولایت دانست و تصریح کرد: نماز جمعه پشتوانه و حمایتگر جمهوری اسلامی ایران است و امام جمعه رکن نماز جمعه است.

گفتنی است، در این مراسم با تجلیل از زحمات حجت الاسلام شیخ محمد حاجی پور، حجت الاسلام سیدعلی موسوی به عنوان سرپرست دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان معرفی شد./9451/پ202/ب

ارسال نظرات