۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۹۳۶
رییس دفتر رییس جمهور:

اعتدال حرکت بین حق و باطل نیست/ اعتدال به تبیین نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که گفتمان اعتدال نیاز جدی به تبیین دارد، گفت: مردم، اندیشمندان و مدیران وظیفه دارند که گفتمان اعتدال را تبیین کنند.
همايش ملي تبيين مفهوم اعتدال نهاونديان در همايش ملي تبيين مفهوم اعتدال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه پنجم شهریورماه در همایش ملی تبیین مفهوم اعتدال که به‌همت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و انجمن علوم سیاسی ایران و با همکاری انجمن جامعه شناسی و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در سالن همایش آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، با اشاره به این‌که گفتمان اعتدال نیاز جدی به تبیین دارد، گفت: مردم، اندیشمندان و مدیران وظیفه دارند که گفتمان اعتدال را تبیین کنند.

وی با بیان این‌که مردم در راستای تبیین گفتمان اعتدال به وظیفه خود عمل کردند، افزود: مردم در انتخابات با اقبال به کلمه اعتدال یک پیام بسیار جدی، هوشمندانه و محکمی را ارائه کردند و تصویری از افراط داشتند، دیده و چشیده بودند که به آن "نه" گفتند.

نهاوندیان وظیفه اندیشمندان را تبیین مبانی گفتمان اعتدال دانست و با اشاره به این‌که باید ریشه‌های یک حرکت پایدار اعتدالگرا را در جامعه منتشر کرد، اظهار داشت: اعتدال بر هر بستری نمی‌روید؛ اعتدال با برخی نگرش‌های اندیشه‌ای سازگاری دارد و با برخی ندارد.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران تبیین لوازم اعتدال را وظیفه دیگر اندیشمندان ارزیابی کرد و ابراز داشت: یک فرد و یا حیات اجتماعی معتدل، یکسری از کارها را نمی‌تواند انجام دهد.

وی با تأکید بر این‌که مدیران باید بلافاصله مصادیق این رویکرد اعتدالی را در تصمیمات یومیه خود پیاده کنند، گفت: تلاش برای ارائه جلوه‌های عملی، گفتمان اعتدال را تضمین می‌کند.

نهاوندیان بر تبیین رابطه گفتمان اعتدال با مفاهیم اصلی حرکت اسلامی و اندیشه انقلاب اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: از رهبری بیاموزیم؛ ایشان پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 در جلسه‌ای با مسؤولان نارضایتی خود را از عدم وجود سرعت لازم در اجرای آن ابراز کردند.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران علم را ریشه نخست اعتدال دانست و گفت: برای رشد اعتدال در جامعه باید تصمیم گیری مبتنی بر علم را واجب کنیم.

وی اخلاق را ریشه دیگر اعتدال ارزیابی کرد و بیان داشت: مردم باید فورا میوه‌های رویکرد اعتدالی را بچشند.

نهاوندیان تأکید کرد: اعتدال میانه‌روی است اما میانه‌گیری بین حق و باطل نیست، اعتدال خود و عین حق است، اعتدال مقابله با تندروی است اما کندروی نیست، اعتدال آرامش آفرین است اما سکون و سکوت آفرین نیست.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: حرکت معقول و متین مردم در انتخابات در مقابله با افراط و در اقبال به اعتدال باید در حافظه تاریخی جامعه نهادینه شود./956/پ202/ج

ارسال نظرات