۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۸۱۹۴۰
نماینده خبرگان رهبری:

دولتمردان پاسخ مناسب به مطالبات مردم بدهند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به حماسه سیاسی 24 خرداد و لزوم حماسه اقتصادی در کشور گفت: امروز وقت آن است که دولتمردان پاسخ مناسب به مطالبات مردم بدهند.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مسؤولان سازمان بسیج کارمندی و کارگری استان با تأکید بر این‌که مشروعیت و مقبولیت نظام در سایه ولایت فقیه حاصل شده است، اظهار داشت: کارمندان نقش مهمی در رضایت‌مندی مردم بر عهده دارند.


وی با تأکید بر این‌که خودرأیی و استبداد در ادارات دولتی جایی ندارد، خاطرنشان کرد: مسؤولان در سایه مردم صاحب پست و مقام شدهاند، از این رو بایستی دوران مسؤولیت را فرصتی برای خدمتگزاری به صاحبان اصلی انقلاب بدانند، در حقیقت باید صبغه مردمی ادارات و مردم سالاری دینی نظام حفظ شود.


امام جمعه تبریز با تشریح مصادیق مردم‌سالاری دینی گفت: در نظام مردم سالاری دینی تکریم ارباب رجوع تکلیف شرعی بر عهده کارکنان است، به عبارت دیگر اگر اخلاق اسلامی در ارتباط با مردم رعایت شود، شاهد رضایتمندی و جلب اعتماد عمومی خواهیم بود، اما گاه مشاهده می شود که برخی نهادها نتوانسته‌اند به این تکلیف خود به درستی عمل کنند.


آیت الله شبستری نقش و جایگاه بسیج کارمندی در ارتقای سطح رضایتمندی مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: وظیفه اصلی بسیج کارمندی امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و برخورد با برخی معضلات در نظام اداری کشور است، اگر قانون در ادارات اجرا شود، دیگر خبری از رشوه نخواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که برای انقلاب اسلامی و حجاب هزاران شهید تقدیم شده است، افزود: تاکید بر رعایت حجاب و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ادارات یک وظیفه شرعی و همگانی است، باید دانست که برای حفظ ارزش های دینی از جمله حجاب هزاران شهید تقدیم انقلاب شده است.


وی تذکر لسانی را رسالت همگانی عنوان کرد و گفت: حفظ ارزش خون شهدا در گرو پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی است، شایسته کارمند نظام جمهوری اسلامی نیست که با وضعیت ظاهری نامناسب در محل کار حاضر شود، چراکه مردم هویت نظام را از کارمندان آن می شناسند.


امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به حماسه سیاسی 24 خرداد و لزوم حماسه اقتصادی در کشور گفت: امروز وقت آن است که دولتمردان پاسخ مناسب به مطالبات مردم بدهند، البته توجه به این نکته که خدمت به خلق و جلب رضایت مردم در حقیقت قدم در مسیر جلب رضایت و قرب الهی است./935/پ202/س

ارسال نظرات