۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۹۵۳

فعالیت ‌بنیاد فرهنگی البرز برای توسعه وقف علمی

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد البرز ابراز داشت: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این بنیاد مثل خیلی از فستیوال‌ها و بنیادهای خیریه دیگر با تلاش مراجع ذیربط به عنوان یک بنیاد جهانی شناخته شود.
البرز

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین حاجی بزرگی، مدیر بنیاد البرز در همایش پنجاه و یکمین سالگرد جایزه بنیاد البرز که امروز صبح 5 شهریور ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را ترویج وقف برشمرد و ابراز داشت: این همایش به ترویج وقف علمی کشور کمک به‌سزایی می‌کند، وقف علمی ابعاد گوانگونی را در بر دارد.

وی در ادامه بنیاد البرز را یک بنیاد فرهنگی و وقف دانست و ابراز داشت: بنیاد البرز بیش از نیم قرن از عمر خود را طی می‌‎کند و این بنیاد به همت مرحوم آقای البرز بنا نهاده شد، و در سال 1357مرحوم البرز دچار بیماری شده و تولیت این مرگز را به امام خمینی(ره) واگذار کردند.
حاجی بزرگی ابراز داشت: از سال 1390 دور جدیدی برای این بنیاد محسوب می‌شود، چرا که این بنیاد وارد فاز جدیدی شده و به توسعه املاک و اموال مرحوم آقای البرز پرداخت.
مدیر بنیاد البرز در خصوص آمار و ارقام جوایز بنیاد البرز ابراز داشت: نخبه‌های دینی 15 نفر معرفی شده است که از این رقم 4 نفر خانم هست، طیف دانشجو بیش‌از 30 نفر معرفی شده که از این رقم 23 نفر آقا به شمار می‌آید و در مقطع دبیرستان و هنرستان جمعا 52 نفر را معرفی کردیم که در این همایش از آنان تقدیر به عمل می‌‎آید.
وی در خصوص نحو انتخاب افراد نخبه را بر اساس نیت واقف دانست و اظهار داشت: در کنار نیت واقف از مراجع ذیربط و سازمان‌های مربوطه، کمیته‌ای را تشکیل داده و پس از برسی‌های تخصصی، افراد منتخب را معرفی کردند.
حاجی بزرگی در خصوص جوایز ابراز داشت: برای مخترعین مبلغ 50 میلیون در نظر گرفته شد و برای طلاب و دانشجویان مبلغ 20 میلیون تومان در نظر گرفتیم و همچنین برای مقاطع هنرستان، دبیرستان و راهنمایی هر یک مبلغ 9 میلیون تومان در نظر گرفته شد.
مدیر بنیاد البرز دورترین استان شرکت کنند در این همایش را استان سیستان و بلوچستان با حضور 7 نفر معرفی کرد و گفت: کلیه مخارج افرادی که از شهرستان‌ها در این همایش شرکت می‌کنند توسط بنیاد البرز پرداخت می‌شود./9599/پ202/ع
ارسال نظرات