۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۰۴۸

چرایی اظهارات وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه

خبرگزاری رسا ـ با وجود تقابل دولت سوریه با تروریست ها شاهد بروز نا آرامی هایی دیگری در جبهه مقاومت توسط شبکه آمریکایی صهیونیستی هستیم . حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره حمله به سوریه از جمله این اقدامات است .
قربانيان حمله شيميايي سوريه آمريکا


چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا پس از بررسی پیشنهاد اوباما برای برقراری امنیت و کشف حقایق استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه می‌گوید : پنتاگون «همه گزینه‌های احتمالی» برای سوریه را فراهم کرده و آماده است با چراغ سبز اوباما به این کشور حمله کند.


این اظهارات در صورتی مطرح می شود که دولت آمریکا با مشکلات عمیق مالی دست و پنجه نرم می کند. از سال 2003 میلادی به بعد بدهی دولت آمریکا نه تنها سالیانه بیش از 500 میلیارد دلار رشد کرده بلکه شتاب هم گرفته است به طوری که در سال 2010 به 1/7تریلیون افزایش یافت و حجم کل بدهی های دولت آمریکا در سوم اوت 2011 به حدود 14/34 تریلیون دلار رسید و از طرفی تنزل رتبه اعتباری امریکا توسط نهاد مالی S & P در پنجم ماه اوت 2011 میلادی نیز ، افزایش این بحران مالی را تصدیق می کند(1) جرج بوش نیز در اواخر دوران ریاست جمهوری خود در سخنرانی خطاب به ملت آمریکا گفت :کل اقتصاد ما در خطر قرار گرفته است.این مرحله در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است" و "ما دقیقا در دل بحران مالی خطرناکی قرار گرفته‌ایم و چند سال بعد اوباما نیز با درخواست کمک از کنگره به این بحران مالی اشاره کرد :ما در وضعی قرار داریم که تا چهار روز دیگر براساس قانون، مالیات همه افزایش خواهد یافت و فیش حقوق همه آمریکایی ها به میزان قابل توجهی کوچکتر خواهد شد. این وضع برای اقتصاد کشور، طبقه متوسط و خانوارها بد است و درعین حال برای کسب و کارهایی بد است که به هزینه کردن خانوارها وابسته است. اگر کنگره به سرعت عمل کند می تواند خوشبختانه از وقوع این مشکل جلوگیری کند. مردم آمریکا دیگر درباره ضرباتی صبر ندارند که خود ما بر بدنه اقتصاد کشور وارد می کنیم.


- پس بحران مالی امریکا و نارضایتی مردم آن از جنگ مجدد و گرفتاری جنگ عراق و افغانستان که شرح آن در این وجیزه نمی گنجد نشان گر این است که آمریکا حد المقدور در شرایط فعلی نمی تواند به جنگ دیگری در خاورمیانه دست بزند .


-آنچه مطرح شد مشکلات داخلی آمریکا برای جنگ بود اما همواره شبکه آمریکایی صهیونیستی برای اقدامات سودجویانه خود توجیهات بین المللی را مطرح می کند. دولت امریکا به بهانه خلع عراق از سلاحهای کشتار جمعی به این کشور حمله کرد که پس از حمله به خاطر نبودن چنین سلاح هایی در عراق رسوایی آمریکا برای توجیه حمله به عراق برهمه روشن شد.


آمریکا با مطرح کردن استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی همان نقشه عراق را برای حمله کشیده است اما در سوریه قضیه متفاوت است . بدین صورت که نیروهای سوریه روز شنبه در تونل‌هایی که شبه‌نظامیان در جوبر حفر کردند مواد شیمایی یافتندکه شماری از سربازان با ورود به منطقه دچار خفگی شدند. و سوریه به بازرسان سازمان ملل اجازه داده که در سوریه حضور پیدا کنند تا تحقیقات خود را انجام بدهند و پس از حضور آنها تروریست ها که از ورود بازرسان چندان راضی نیستند دوشنبه به محل اقامت بازرسان بین المللی در نزدیکی هتل «فورسیزن» در منطقه «ابو رمانه» در دمشق با شلیک یک موشک دست ‌ساز محل را هدف قرار دادند. با این شرایط آمریکا با چه توجیه بین المللی می خواهد به سوریه حمله کند .


- اگر آمریکا به خاطر مشکلات داخلی و خارجی نمی تواند به سوریه حمله نظامی کند پس دلیل بیان این اظهارات جنگ طلبانه چیست ؟ حتما آمریکا برای این موضع گیری خود اهداف گوناگونی را در نظر دارد که به دو مورد مهم آن اشاره می کنیم :


1) بعد از اینکه چهار طاغوت توسط انقلاب های منطقه به زیر کشیده شد و در تونس و مصر حدود هفتاد و پنج درصدِ مردم ، به اسلام رأى دادند ، این مهم برای شبکه آمریکایی صهیونیستی گران تمام شد . زیرا آنها همواره به وسیله دستگاه های تبلیغاتیشان بر اسلام هراسی در منطقه و روی کار آمدن هم پیمانان و دستنشاندگان خود تلاش می کردند.


این شبکه با نا آرامی های امنیتی در کشورهای منطقه از جمله عراق و پاکستان و با کودتای نظامی در مصر سعی در نفوذ خود در خاورمیانه کرد و با این اظهارات جنگ طلبانه می خواهد افکار عمومی جهان را از مسئله مصر به سمت مسئله سوریه منحرف کند تا آنها بتوانند حرکت مخالفان کودتا را به راحتی سرکوب کنند.


2) با توجه به آمادگی گروه 5+1 برای مذاکره با ایران ، شبکه آمریکایی صهیونیستی با ناآرامی در منطقه و جو روانی به خیال باطل خود می‌خواهند ایران را وادار به عقب‌نشینى کنند تا برای مذاکرات به خواست آنها عمل کند . شاید حضور جفری فلتمن معاون امریکایی دبیر کل سازمان ملل در ایران که در دوره ای نیز معاون وزیر امور خارجه آمریکا بوده است و برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات سوریه، مصر و لبنان آمده نیز حاوی پیامی از سوی 5+1 باشد .


البته ممکن است آمریکا به خاطر غیر منطقی بودن و خوی استکباری خود که چند سالیست با اسکتبار ستیزی ملت های منطقه به چالش کشیده شده است به کمک ناتو برای نشان دادن این که تهدید وی جدی است اقداماتی را در جهت حمله به سوریه انجام بدهد که صد البته به سوریه ختم نخواهد شد و پاسخ مقاومت پاسخی جدی و مستحکم خواهد بود.


اما به هر حال شبکه آمریکایی صهیونیستی و در راس آن دولتمردان آمریکا هیچ وقت نباید این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را فراموش کنند که فرمود : ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.( بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران در تاریخ 14/11/1390)
و الحمد لله رب العالمین


منبع: رسانه الکترونیکی تابش کوثر

ارسال نظرات