۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۸۲۰۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

دولت جدید به فعالیت های قرآنی توجه ویژه کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خواستار توجه ویژه دولت جدید به فعالیت های قرآنی و فرهنگی شد.
حجت الاسلام بلک، مديرکل تبيلغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ظهر امروز، در نخستین نشست مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی این استان، با بیان نکاتی پیرامون فعالیت های گسترده قرآنی در کشور به ویژه در خوزستان گفت: از مهم ترین ملاک های اعتلای فرهنگ قرآنی در استان و کشور حرکت در مسیر مؤسسات و مراکز قرآنی است.

وی با اشاره به این که حضور جوانان در مؤسسات قرآنی نشاط معنوی آنان را نشان می دهد، ابراز داشت: در جامعه اسلامی فعالیت قرآنی فراتر از اندیشه ها است؛ چرا که مردم به صورت خودجوش اقدام به برگزاری جلسات و تأسیس مؤسسات و مراکز قرآنی می کنند.

حجت الاسلام بلک با بیان این که استان در زمینه فعالیت های قرآنی از جایگاه مطلوبی برخودار است، خاطرنشان کرد: نگاه دستگاه ها، ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی باید به فعالیت های قرآنی مثبت و کاربردی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اقشار مردم اقدام به تأسیس مؤسسات قرآنی و مراکز فرهنگی در استان می کنند و وظیفه نهادهای دولتی حمایت و پشتیبانی از این طرح ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه با بیان این که روند فعالیت های قرآنی و فرهنگی در استان و کشور کاهش یافته است، ابراز داشت: تغییراتی که در تحویل دولت قبلی به جدید در حال انجام است سبب شده که روند فعالیت های فرهنگی کاهش یابد.

حجت الاسلام بلک با اشاره به این که امیدواریم دولت جدید توجه بیشتری به فعالیت های قرآنی و فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: گسترش برنامه ها و فعالیت های قرآنی در کشور نوآوری فرهنگی در عرصه قرآن خوانی و توجه به این کتاب الهی را به وجود می آورد.

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی قرآن

وی همچنین به برگزاری دوره های تخصصی تربیت مربی قرآن اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود این دوره ها در ماه های آینده با حضور علاقه‎مندان برگزار خواهد شد.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: مؤسسات قرآن کریم در مناطق محروم استان خوزستان تأسیس و فعالیت قرآنی در این مناطق آغاز می شود./9458/پ202/غ

ارسال نظرات