۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۸۲۰۹۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

168 خانه عالم نیمه کاره در مازندران وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از وجود 293 خانه عالم در مناطق مختلف استان خبر داد و با بیان این که از این تعداد 168 خانه عالم نیمه کاره است، گفت: تکمیل این خانه های عالم نیازمند تأمین اعتبار است که امیدواریم با حمایت های دولت و مشارکت مردم به اتمام برسد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در حاشیه تجلیل از فعالان قرآنی این سازمان در جمع خبرنگاران از وجود 293 خانه عالم در مناطق مختلف استان خبر داد و با بیان این که از این تعداد 168 خانه عالم نیمه کاره است، گفت: تکمیل این خانه های عالم نیازمند تأمین اعتبار است که امیدواریم با حمایت های دولت و مشارکت مردم به اتمام برسد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که همان طور که در هر روستا و منطقه محرومی به منظور تأمین نیازهای جسمی مردم خانه بهداشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: جهت تأمین نیازهای روحی و معنوی مردم، توسعه و گسترش خانه های عالم نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شکریان افزایش تعداد روحانی در مناطق روستایی را مستلزم گسترش خانه های عالم دانست و تصریح کرد: حضور مبلغان دینی در روستاهای دور افتاده و محروم امری ضروری است.

 

وی با بیان این که ساخت خانه عالم به غنا و گسترش فرهنگ دینی در جامعه کمک خواهد کرد، گفت: احداث خانه‌های عالم از مردمی‌ترین فعالیت‌های فرهنگی جامعه به شمار می رود که با ترویج و اشاعه فرهنگ دینی از مرزها و ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که خانه‌های عالم بسترساز حضور روحانیان و مبلغان در مناطق محروم هستند، افزود: استقبال و مشارکت‌های مردمی در احداث خانه‌های عالم نشان دهنده آن است که وجود این مراکز در روستاها در تقویت برنامه‌های فرهنگی مؤثر بوده است.

  

حجت الاسلام شکریان، غنای چهره دینی و فرهنگی در روستاها را در گرو حضور مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: اگر مبلغان به صورت تمام وقت در روستاها حضور داشته باشند به حتم شاهد تقویت باورها و ارزش های دینی خواهیم بود.

 

وی از خانه های عالم به عنوان محور توسعه فعالیت های دینی و فرهنگی در روستاها یاد کرد و افزود: تقویت بنیه دینی و معنوی مردم به ویژه نسل جوان نیازمند گسترش اماکن دینی و فرهنگی در این مناطق هستیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که وجود خانه عالم بستر ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با عموم مردم روستا را فراهم می کند، ادامه داد: به حتم اثرگذاری حضور دائمی مبلغ در روستاها از اعزام فصلی و مناسبتی آنها به مناطق محروم بسیار بیشتر خواهد بود.

 

وی به اقدامات اثرگذار مبلغان دینی در مناطق مستقر اشاره کرد و گفت‌: این افراد علاوه بر اقامه نماز جماعت و تبیین احکام دینی و بیان مسائل شرعی، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، معارف اسلامی، اخلاق، نهج البلاغه و کلاس های مختلف فرهنگی را در برنامه دارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تقویت مشارکت مردمی در ساخت خانه های عالم را ضروری دانست و تصریح کرد: خوشبختانه مشارکت مردم در ساخت و ساز مساجد و اماکن دینی همواره چشمگیر بوده که گسترش این مشارکت در ساخت خانه های عالم شاهد افزایش اعزام مبلغان دینی خواهیم بود.

 

وی با بیان این که دشمنان با گسترش برخی فرقه های انحرافی تلاش می کنند دامنه فعالیت های خود را به روستاها و مناطق دور افتاده بکشانند، تأکید کرد: حضور دائمی روحانیت در این مناطق می تواند سد محکمی در برابر ترویج برخی عقاید خرافی و بدعت ها باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بدعت در دین را یکی از اهداف دشمنان اسلام ناب برشمرد و بیان داشت: ارتباط مستمر و چهره به چهره مبلغان دینی با مردم جامعه مانع از تحقق برنامه های تبلیغی دشمنان خواهد شد.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین از افتتاح و بهره برداری تعدادی از خانه های عالم همزمان با هفته دولت در مازندران خبر داد و گفت: اعتبار ساخت این خانه های عالم از محل اعتبارات داخلی و کمک های مردمی تأمین شده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات