۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۸۲۰۹۳
حجت الاسلام راشدیزدی:

رذایل اخلاقی در خانواده سبب قطع رحمت الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشدیزدی گفت: اگر در خانواده دینی رذایل اخلاقی وجود داشته باشد به یقین رحمت و برکت الهی از آن منزل قطع می‌شود و جای آرامش و سکون را دعوا و درگیری می‌گیرد.
حجت الاسلام راشديزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در ادامه سلسله نشست های بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود به تبیین عوامل تاثیرگذار بر استحکام خانواده در سبک زندگی و همچنین اخلاق همسایگی در سبک زندگی اسلامی پرداخت.
 
وی در این زمینه به اهمیت جایگاه خانواده و ایجاد فضای صمیمی در خانه اشاره کرد و با مدنظر قرار دادن مضرات بد دهانی و استفاده از کلمات زشت و ناپسند افزود: اگر در یک خانواده اعضای آن نسبت به همدیگر بی احترامی کنند به یقین نورانیت و رحمت از آن خانه می‌رود و در دل‌ها زنگار گناه و تاریکی مسلط می‌شود که این مهم در جامعه نیز مورد بسط است.
این استاد حوزه، ترس و دلهره را دشمن آرامش و سکون دانست و تأکید کرد: اگر در یک خانواده مرد، حکومت و مقرراتی را تعیین کند که مایه ترس و دلهره برای اعضای خانه باشد به یقین در آن منزل، اسلام و دین هیچ جایگاهی نخواهد داشت.
به گفته حجت‌الاسلامراشد یزدی، اگر در یک خانواده دینی رذایل اخلاقی وجود داشته باشد به یقین رحمت و برکت الهی از آن منزل برداشته می‌شود و جای آرامش و سکون را دعوا و درگیری می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر مسأله خدمت‌رسانی به مردم از سوی دولت جدید و رفع دغدغه های خانواده ها تأکید کرد و ابرازداشت: مسؤولان نظام جمهوری اسلامی در برابر این ملت فهیم و بابصیرت مسؤول هستند و اگر در حق آن‌ها کم‌کاری کنند، گناه و جرم بزرگی انجام داده و باید در محضر پروردگار پاسخگو باشند.
این کارشناس مسائل دینی، در بخش پایانی سخنان خود، خانواده را یک نهاد مقدس و پاک عنوان و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال خانواده را یک نهاد پاک و مقدس قرار داده تا در آن انسان‌ها و فرزندان صالح در راستای تشکیل یک جامعه سالم تربیت شوند و این یک نعمت الهی به‌شمار می‌آید که باید به این جایگاه در جامعه اهمیت داده شود.
گفتنی است، بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی با حضور اندیشمندان دینی از بیست و یکم مردادماه سال جاری، در دانشگاه شهرکرد و مصلای امام خمینی(ره) این شهر و مراکز شهرستان های چند گانه چهارمحال وبختیاری آغاز و تا بیست و یکم شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت./9457/پ202/غ
ارسال نظرات