۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۲۱۰۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

میزان مطالعه در کشور نگران‌‌کننده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: متأسفانه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر میزان اهمیت مردم به مطالعه کم است و این در حالی است که دین اسلام همواره بر دانش اندوزی و کسب علم تأکید داشته است.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اعضای ستاد برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان، با تقدیر از دست اندرکاران نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اصفهان، گفت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که مردم به مطالعه کم اهمیت می دهند.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر میزان اهمیت مردم به مطالعه کم است و این در حالی است که دین اسلام همواره بر دانش اندوزی و کسب علم تأکید داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: برخی از افراد پس از فراغت از تحصیل، مطالعه و کسب دانش را کنار می گذارند، در حالی که فرهنگ اسلامی بیانگر این نکته است که «زگهواره تا گور دانش بجوی» و انسان نباید در هیچ مرحله ای از زندگی خود کسب علم و دانش را متوقف کند.

وی خاطر نشان کرد: مطالعه باید با هدف و برنامه باشد و کتاب هایی مطالعه شود که دارای اطلاعات مفید فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و علمی است تا بتوان از طریق مطالعه آنها خدمتی به خود، خانواده و جامعه خود کنیم.

امام جمعه اصفهان بر ارائه کتاب‌های با کیفیت و مناسب بیشتر در نمایشگاه کتاب تأکید کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه صحیح می تواند از بیهوده مصرف شدن استعدادهای افراد و به خصوص جوانان جلوگیری کند.

آیت الله طباطبایی نژاد مطالعه مفید را باعث رشد فکری و افزایش فهم و درک عنوان کرد و افزود: هرچه فهم انسان بالاتر باشد در قیامت درجه انسان نیز ارتقا می یابد و برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان قدم های بلندی است که فرهنگ مطالعه را توسعه و ترویج می دهد و مردم با کتاب انس بیشتری پیدا می کنند.

همچنین در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در شهریور ماه گفت: با تغییر زمان نمایشگاه از اسفند به شهریور ماه انتظار می رود آمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نسبت به دوره های قبل افزایش یابد و از نظر علمی و فرهنگی فضای موج آفرینی ایجاد شود و از ظرفیت دانشگاه‌ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر اقشار استفاده بیشتری شود.

حجت الاسلام قطبی برگزاری جشن کتاب، مسابقات فرهنگی، نشست های تخصصی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی کودکانه را از دیگر برنامه‌های جنبی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اصفهان عنوان کرد و افزود: کتاب ارزشمندترین محصول فرهنگی و اصلی ترین دستمایه فرهنگی است و در همه فرهنگ ها به ویژه دین مبین اسلام به کتاب توجه ویژه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: تمام نسل های بشری دانش خود را مرهون کتاب هستند چراکه کتاب انعکاس اندیشه ها،تجربه‌ها و در بردارنده همه نیازهای بشر است و نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای مردم است زیرا سطح دسترسی آنان به کتاب افزایش می‌یابد و تا حدی تأمین کننده خواسته‌ها و نیازهای آنها است.

وی در پایان از تخفیف 40 درصدی کتاب برای مراجعه کنندگان به نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اصفهان خبر داد./939/پ202/س

ارسال نظرات