۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۸۲۱۰۵
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

فقر فرهنگی مصیبت‌بار تر از فقر اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری تأکید کرد: اگر فرهنگ و اخلاق اسلامی را جدی نگیریم، اهداف انقلاب ناتمام می ماند و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در نشست شورای اداری شهرستان جلفا با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، با اشاره به صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اسلام، اخلاق، کرامت انسانی افراد و فرهنگ پایه‌های اصلی انقلاب مردمی سال 1357 است.


وی با بیان این‌که غفلت از مسائل فرهنگی تمام برنامه های دولت را ناقص خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ اگر فرهنگ و اخلاق اسلامی را جدی نگیریم، اهداف انقلاب ناتمام می ماند و این همان چیزی است که دشمن می خواهد، همه در برابر فرهنگ مسؤولیم اما دولتمردان رسالتی مضاعف بر عهده دارند.

 

امام جمعه جلفا با بیان این‌که یکی از مهم ترین فرایض و ابزارهای مورد تأکید اسلام در جهت ترویج اخلاق حسنه در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: این فریضه نیاز اصلی کشور، رسالت همگانی و تکلیف شرعی بر عهده آحاد جامعه است، اگر ، امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، دیگر احکام الهی نیز اجرا نخواهد شد.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که مسؤولان به عنوان نخبگان سیاسی جامعه باید فرایض دینی و مهم امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند، ادامه داد: برخی مسؤولان نسبت به اجرای این فریضه مهم که از اصول قانون اساسی است، کوتاهی می کنند، حفظ ارزش های انقلاب در گرو توجه به این فریضه است.


وی هدف دشمنان نظام اسلامی را دوری جامعه ایران از اخلاق و معنویت دانست و خاطرنشان کرد: هدف انقلاب، ورود دینی به همه عرصه های فردی و اجتماعی است، اقتدار فرهنگی تنها در سایه توجه به آموزه های اسلامی میسر است، دشمنان با هدف بی‌هویت کردن جوامع اسلامی به دنبال زدودن ارزش های اخلاقی هستند.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که مردم از دولت یازدهم انتظار توجه به مسائل فرهنگی توأم با رفع مشکلات اقتصادی را دارند، گفت: حقیقت امر آن است که فقر فرهنگی مصیبت‌بار تر از فقر اقتصادی است، اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود، اقتصاد بهبود خواهد یافت.


حجت الاسلام انتظاری گفت: متأسفانه با بروز وضعیت نابسمان اقتصادی در کشور، فرهنگ مظلوم واقع شده است، انتظار داریم مظلومیت این عرصه با همت دولت و شخص رییس جمهور که خود فردی متعلق به حوزه های علمیه و نگرشی فرهنگی به مسائل دارد، برطرف شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات