۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۱۰۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت و تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی قره باغ از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در پیام مشترکی به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت ااعلام کردند: زیبا ترین و پرمعنا ترین نماد بزرگداشت و تجلیل از دولتمردان اعمال و اندیشه های ماندگار در عرصه خدمت به مردم است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری و احمد علیرضابیگی در این پیام با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و روزکارمند، همت والای دولتمردان جمهوری اسلامی برای تحقق منویات رهبری در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

در این پیام آمده است: هشتم شهریور یادآور کوچ دو پرستوی سبک بال سفر کرده تا افق عرش کبریایی است، آموزگاران وارسته ای که اسطوره کامل صداقت در انجام وظیفه و تعهد بودند.

در ادامه این پیام مشترک آمده است: دولتمردان جمهوری اسلامی با تاسی از ویژگی های والای اخلاقی و رفتاری این بندگان مخلص خدا، باید راه و منش آنان را الگوی همیشگی خود قرارداده و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف ترسیمی از سوی مقام عظمای ولایت در سال حماسه سیاسی و اقتصادی به کار گیرند.

پیکر پدر دو شهید در تبریز تشیع شد

پیکر پاک پدر شهیدان مجید و حبیب رحیمی سعدی امروز از مقابل مسجد غریبلر تبریز به سمت وادی رحمت تشیع و به خاک سپرده شد.

مراسم شام غریبان حاج حسن رحیمی سعدی امروز از ساعت 18 تا 20 درمسجد غریبلر تبریز برگزار می شود.  شهید مجید رحیمی سعدی متولد 1342 سال 61 در منطقه بستان و شهید حبیب رحیمی سعدی متولد 1345 با یک روز فاصله نسبت به برادر شهیدش در سال 61 در منطقه شلمچه به فیض شهادت نایل شد.

تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی قره باغ

دبیر علمی همایش بین المللی قره باغ گفت: مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی قره باغ که در 15 آبان ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد، خبر داد. تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شده است.

محمد علی پرغو، دبیر علمی همایش بین المللی قره باغ با بیان این‌که فراخوان این همایش بین المللی با استقبال گسترده اساتید و پژوهشگر ایران، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای منطقه مواجه شده است، اظهار داشت: اساتید و پژوهشگرانی که تاکنون موفق به ارسال چکیده مقاله خود نشده اند می توانند مطالب خود را منطبق با شرایط اعلامی در فراخوان تا پایان شهریور به ایمیل کمیته علمی همایش (conference.garabag@tabrizu.ac.ir) ارسال کنند.

گفتنی است، همایش بین المللی قره باغ توسط دانشگاه ها و مراکز علمی شمالغرب کشور با همکاری اتحادیه آزادی قره باغ جمهوری آذربایجان برگزار می شود.

نام نویسی برای مسابقه های قرآن در مراغه آغاز شد

حجت الاسلام جعفر جنتی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: ثبت نام از علاقه مندان برای شرکت در سی و ششمین دوره مسابقه های سراسری قرآن و هجدهمین دوره مسابقه های اذان و ابتهال در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: مسابقه های قرآن در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم و مسابقه های اذان در بخش های ابتهال، دعا خوانی، اذان، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن در بخش های یک، 2، 5، 10، 20 جزء و کل قرآن، قرائت در زمینه تحقیق و ترتیل و همچنین مفاهیم نیز در بخش های عموی و تخصصی برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: علاقه‌مندان برای ثبت نام می توانند تا 20 مهر سال جاری به یکی از آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد(ع) و سیدابراهیم (ع)، مرکز قرآنی راسخون، مسجد آقا محمدتقی، موسسه قرآنی نسیم حیات و دارالقران های آموزش و پرورش این شهرستان مراجعه کنند./935/د101/غ

ارسال نظرات