۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۸۲۱۵۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

رسیدگی به مساجد رسالت همگانی است

خبرگزاری رسا_ آیت الله سلیمانی با اشاره به نقش محوری مساجد گفت: باید تحولی جدی در امور مساجد به وجود آید چون همه ما در برابر مساجد تکلیفی بر عهده داریم.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شب گذشته در همایش روز جهانی مساجد در مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) این شهر گفت: همه مسلمانان مأمور تعظیم و گرامیداشت مساجد هستند و هر فرد در حد توان و بضاعت خود باید به مساجد رسیدگی کند.

رییس امور مساجد استان سیستان و بلوچستان افزود: بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مساجد زیبایی و تزئین آنها است و بخش عمده ای مربوط به محتوا و برنامه های فرهنگی و عقیدتی است که باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: ضروری است مساجد را بر حسب ماه‌های قمری بسنجیم و برای تمامی مراسم‌ها مذهبی برنامه ریزی های بلند مدت داشته باشیم و تعیین جدول زمان بندی برای قاری، مداح، موذن از ضروریات مساجد است.

وی با اشاره به ضرورت هیأت امنای قوی برای مساجد افزود: هیأت امنای مساجد باید از افرادی فرهنگی و مقید و البته خلاق انتخاب شوند و باید نوجوانان مسجد را بیشتر به سمت و سوی دین مبین اسلام سوق دهند و پایگاه‌های بسیج مساجد نیز باید در کمال قدرت و صلابت امر حفاظت و صیانت از مساجد را انجام بدهند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هر فردی که در مسجد رفت و آمد دارد از نیکان به حساب می آید؛ اما آن دسته از نمازگزارانی که زودتر از دیگران به مسجد می آیند و دیرتر خارج می‌شوند از بقیه افراد محبوب‌تر هستند.

آیت الله سلیمانی در پایان گفت: مساجد باید از لحاظ نظافت و پاکیزگی به صورت کامل و روزانه مورد رسیدگی قرار بگیرند که نظافت جزئی از ایمان است و مسجد مامن و پناهگاه مسلمانان است./940/پ203/س

ارسال نظرات