۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۸۲۱۶۹
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

آمریکا دیوانگی کند اسرائیل در آتش خواهد سوخت

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعةالمصطفی العالمیة در پیش بینی تبعات حمله نظامی آمریکا به سوریه، گفت: با این کار آتشی به پا می شود که آمریکا و اسرائیل نیز در آن خواهند سوخت و طرح خاورمیانه بزرگ از بین می رود.
حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی العالمیة در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که مشکل سوریه باید با راه حل های عاقلانه برطرف شود، اظهار داشت: اگر آمریکایی ها دست به کارهای دیوانه وار، تند و سخت بزنند آتشی را به پا می کنند که خود و اسرائیل نیز در آن خواهند سوخت.

وی افزود: اگر آمریکایی ها تهدیدات خود را علمی کنند، مطمئن باشند که ممکن است در کوتاه مدت قدم هایی بردارند اما در میان مدت و بلند مدت تبعات سنگینی دارد که می تواند کل طرح خاورمیانه بزرگ را از بین ببرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح راه حل برون رفت از مشکلات منطقه، گفت: راه حل عاقلانه و اندیشمندانه این است که آمریکایی ها دست از حمایت اسرائیل بردارند و منطقه از لوث وجود آنها پاک شود، در این صورت روابط درستی میان شرق و غرب و بین جهان اسلام با آنها برقرار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: آمریکایی ها ظاهرا هنوز این نکته را درک نکرده اند که خاورمیانه و منطقه ما انباری از باروت است و خشم و کینه بی پایانی در درون ملت های مسلمان نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و مستکبران آمریکایی وجود دارد.

وی در پاسخ به این که عکس العمل ایران در برابر حمله نظامی به سوریه چه خواهد بود؟ گفت: ایران از مزیت های نسبی فراوانی برخوردار است و طرح ها و سناریوهای متعددی وجود دارد که می تواند با هریک از آنها با این مسأله مقابله کند؛ فکر می کنم آنها باید روی تعدد سناریو و طرح های پیچیده و چند لایه ای که برای ایران وجود دارد حساب باز کند.

رییس جامعة المصطفی العالمیة در تحلیل سیاست های دوگانه آمریکا در خاور میانه، اظهار کرد: نظام جدید سیاسی بین المللی که بعد از جنگ جهانی دوم حاکم شده ذاتا معیوب است و چندین اشکال اساسی در آن وجود دارد که یکی از آنها دادن حق وتو به چند کشور در شورای امنیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخورد دوگانه و ناهماهنگ فراوانی در سیاست غربی ها وجود دارد که نمونه های زیادی را در این زمینه می توان فهرست وار مطرح کرد؛ تعاملی که آمریکایی ها امروزه با کشورهای پادشاهی مانند عربستان دارند در حالی که به هیچ وجه در آنها انتخابات برگزار نمی شود و از طرف دیگر روابط آنها با ایران را که این همه انتخابات برگزار می کند را می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی سیاست های دوگانه آمریکا را نشان دهنده عدم تعادل و توازن سیاسی آنها دانست و گفت: نابرابری در برخوردی که آمریکایی ها در قضایای بحرین و سوریه دارند، موضع متفاوت آنها در بحث انرژی هسته ای ایران و تسلیحات هسته ای اسرائیل، نمونه هایی از برخوردهای نا متوارنی است که نهایتا به زیان آمریکا تمام خواهد شد./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات