۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۱۹۸
حجت الاسلام ثمری:

مراقبت از زبان شکل دهنده زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه عرضه منش و اخلاق و رفتار خود به قرآن و ارزیابی تطابق داشتن با آن را برای همگان به خصوص نخبگان و فرهیختگان ضروری دانست و گفت: سیره و روش و جلوه‌های رفتاری قرآن و عترت بهترین سبک زندگی است.
حجت الاسلام علي ثمري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی ثمری، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در جمع نمازگزارن مصلای امام خمینی(ره) و در طرح تقویت مبانی اعتقادی قدمت مبحث سبک زندگی را 1434 سال قبل یعنی از اولین روز تولد اسلام و نزول اولین آیات الهی دانست و افزود: رهنمودها و مفاهیم نورانی قرآن و حکمت هایی که بر پیامبر(ص) نازل شد همان سبک زندگی اند که تحت عنوان بایدها و نبایدهای دینی بیان شده اند.
 
وی عرضه منش و اخلاق و رفتار خود به قرآن و ارزیابی تطابق داشتن با آن را برای همگان به خصوص نخبگان و فرهیختگان ضروری دانست و گفت: سیره و روش و جلوه‌های رفتاری قرآن و عترت بهترین سبک زندگی است.
 
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: گرفتاری‌های امروز جهان اسلام و دوگانگی و چندگانگی بین مسلمانان و به سرانجام نرسیدن قیام های بیداری اسلامی در برخی کشورها ناشی از فاصله گرفتن و دور شدن از آموزه های قرآن و عترت است.
 
وی با اشاره به روایت پیامبر(ص) مراقبت از روح و جان و مواظبت از گویش و زبان را دو مؤلفه مهم سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: هدف از ارسال رسل و انزال کتب و رسالت انبیای الهی این بوده است که سبک زندگی بشر مورد تأیید خداوند و رسیدن به عنوان خلیفه اللهی باشد.
 
کارشناس مسائل دینی قدرت بیان را بزرگ‌ترین نعمت خداوند به انسان دانست و اظهار داشت: بیشترین خسارات از ناحیه زبان است و خوش به حال کسی که خوب حرف می زند و البته حرف خوب می زند.
 
حجت الاسلام ثمری سعادت انسان را در گرو اعمالش دانست و تأکید کرد: چه خوب است اعمال ما طبق با معیار قرآن و اهل بیت باشد.

وی گفت: آیاتی که در قرآن با یا ایهاالذین شروع می شود، بیشتر مربوط به سبک زندگی است و بهتر است در خصوص این آیات توجه بیشتری شود.
 
حجت الاسلام ثمری با اشاره به تحولات منطقه و بیداری اسلامی در کشورها تصریح کرد: حوادث انقلاب اسلامی، ایستادگی در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی و فشارها و تحریم ها ثابت کرد بیداری تنها کافی نیست؛ بلکه بیدار ماندن و ایستادگی مهم است.
 
وی حماسه 9 دی را نمونه عینی بیدار ماندن عنوان کرد و بیان داشت: اگر بیداری و هدایت علمدار انقلاب و خلف شایسته امام(ره) نبود دشمنان بهره‌برداری خود را از فتنه 88 می کردند و بیداری امت اسلامی ایران تباه می شد.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: متأسفانه نظام اسلامی به واسطه نپختگی و بی تجربگی برخی از افراد و مسؤولین که بر سر کار آمدند نتوانسته آن چنان که باید برای مردم کار کند و آنچه جزء مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده و در سال های مختلف با نامگذاری سال ها به عناوین مختلف و مبتلا به بوده محقق نشده است./9457/پ202/س
ارسال نظرات