۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۸۲۲۰۲
آیت الله علما:

سوریه لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلوی آمریکا پایین رود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمانشاه با بیان این که مداخله نظامی آمریکا در سوریه تبعات بسیار سنگینی برای اسرائیل و آمریکا دارد، گفت: سوریه لقمه ای آماده ای برای آمریکا نیست و در صورت تجاوز نظامی به این کشور یقینا آمرکیا و هم پیمانانش متحمل شکست خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمين علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه آيت الله علما

آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگازی رسا، با اشاره به تهدیدات آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، اظهار داشت: معنا ندارد که آمریکا در هرجایی که اراده کند بتواند وارد شود، باید همه کشورها با استفاده از خرد بین المللی خود جلوی این کار را بگیرند و در مقابل این قضیه بایستند.

وی ادامه داد: سوریه لقمه آماده ای برای آمریکا نیست؛ همان گونه که وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد آنها قطعا دست روی دست نخواهند گذاشت و عکس العمل نشان خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در تشریح وضعیت کنونی خاورمیانه، گفت: این منطقه آبستن حوادث و مشکلات است؛ مصر، ترکیه، اردن و برخی دیگر از کشورها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، این گونه نیست که آمریکا بتواند با آرامی از کنار این مسأله بگذرد و به سوریه حمله کند؛ قطعا سوریه پاسخ آنها را خواهد داد.

آیت الله علما با بیان این که حمله نظامی آمریکایی ها به سوریه موجب آشفتگی بیشتر منطقه می شود، ابراز داشت: آنها می خواهند از این آشفتگی به نفع اسرائیل استفاده کنند تا این رژیم منحوس چند روز بیشتر بتواند در منطقه نفس بکشد.

وی با تأکید بر این که این حمله به سوریه قطعا تبعات زیادی برای اسرائیل خواهد داشت، گفت: آمریکا هرکاری می کند برای این که اسرائیل را حفظ کند اما وقتی نظم منطقه بر هم بخورد طبیعتا آنها نیز خسارت سنگینی می بینند.

امام جمعه کرمانشاه به سابقه دخالت آمریکا در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: آمریکا هرجا که وارد شد شکست خورده است و قطعا در سوریه هم سودی نخواهد برد و با گذشت این همه سال هنوز نتوانسته است در عراق نتیجه مثبتی بدست آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه درباره موضع گیری ایران در برابر این حمله احتمالی به سوریه، اظهار کرد: ایران همواره عاقلانه و پخته کار می کند؛ موضع ما همان موضع رهبر معظم انقلاب خواهد بود، ایشان از ابتدا با دخالت خارجی در سوریه مخالف بوده اند و تا آخر نیز این قضیه را به مصلحت نمی دانند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات