۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۸۲۲۵۰
گزارش فیسبوک؛

اسرار کاربران فیسبوک در دست چه کشورهایی است

خبرگزاری رسا ـ در میان کشورهای درخواست کننده، نامی از ایران و چین دیده نمی شود.
فيسبوک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شرکت فیسبوک گزارش درخواست دولت های مختلف برای دسترسی به اطلاعات کاربران این شبکه را منتشر کرد. این گزارش مربوط به درخواست های شش ماه اول سال 2013 است.
در این گزارش اسامی 74 کشوری که اطلاعات برخی کاربران فیسبوک را درخواست کرده اند، منتشر شده است. این گزارش همچنین تعداد درخواست های هر کشور، تعداد کاربران مشخص شده در این درخواست ها و درصد درخواست هایی که فیسبوک بر اساس قانون به آنها پاسخ داده را شامل می‌شود.
بر اساس گزارش "شفافیت" فیسبوک، ایالات متحده آمریکا با نزدیک به 11 تا 12 هزار مورد، بیشترین تعداد درخواست را ارائه کرده است. این درخواست ها، خواستار دریافت اطلاعات 20 تا 21 هزار کاربر فیسبوک بوده که فیسبوک به 79 درصد از آنها پاسخ مثبت داده است.
هند و انگلیس به ترتیب با 3245 و 1975 درخواست، در رتبه های بعدی قرار دارند که به 50 و 68 درصد از درخواست ها پاسخ داده شده است. آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.
همچنین داده‌های این گزارش نشان می دهد که قسمت قابل توجهی از درخواست ها از سوی آمریکا و کشورهای اروپای غربی ارائه شده است.
از سوی دیگر در شش ماه گذشته روسیه، صربستان، اوگاندا، ژاپن، ایسلند، هنگ کنگ، کامبوج و بلغارستان نیز تنها اطلاعات کاربری یک نفر را درخواست کرده اند که در این میان تنها به درخواست ایسلند و هنگ کنگ پاسخ مثبت داده شده است.
در میان کشورهای درخواست کننده، نامی از ایران و چین دیده نمی شود./1421/1409/ح

ارسال نظرات